اخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

مشکلات شهرک صنعتی قلعه میر زیر ذره بین مسئولین استانی

جلسه مدیران اقتصادی استان تهران با صنعتگران شهرک صنعتی قلعه میر به منظور بررسی مشکلات و موانع شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی در شهرستان بهارستان برگزار شد.

مشکلات شهرک صنعتی قلعه میر زیر ذره بین مسئولین استانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی شجرنیوز، جلسه بررسی مشکلات و موانع فعالان شهرک صنعتی قلعه میر با حضور مدیران اقتصادی استان تهران روز سه شنبه 26 مهرماه در شهرستان بهارستان برگزار شد.

شهرک صنعتی قلعه میر
عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران

حشمت‌الله عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران، با اشاره به حل مشکلات تولیدکنندگان با همگرایی مسئولان و تولیدکنندگان اظهار داشت: ضعف‌هایی در پیگیری‌ حل مشکلات صنعت‌گران در برخی مسائل وجود دارد که با جدیت باید این مسائل برطرف شود.

عسگری در جمع فعالان شهرک صنعتی قلعه میر به پیگیری جدی استاندار و مسئولان اقتصادی استان تهران در زمینه مسائل عمومی تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: 38 شهرک صنعتی در یک مصوبه دولت مجوز فعالیت دریافت کرد که نشان از توجه ویژه دولت به فرامین رهبری و اتکا به توان داخلی است.

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه گفت: نشست با صاحبان صنایع و صنعت و تبادل و گفت‌وگو، راهکار و راه‌حل مناسب حل مشکلات و رفع موانع تولید است.

عسگری بیان کرد: مشکلات تمامی شهرک‌های صنعتی استان تهران احصا شده و با تمام ظرفیت درصدد حل مشکلات صنعت‌گران و واحدهای تولیدی هستیم.

وی با اشاره به پراکندگی صنایع از جمله کیف و کفش، مبلمان و… در سطح شهرستان بهارستان بر لزوم تشکیل مجمع صنفی در زمین های بلااستفاده تاکید نمود و از صنعتگران شهرک صنعتی قلعه میر خواست تا باتوجه به اصلاح قانون عدم استقرار صنایع تا شعاع 120 کیلومتری تهران طرح های توسعه ای کارخانجات خود را دنبال نمایند.

در ادامه این جلسه، روسای ادارات کل استان تهران اعم از محیط زیست، کار و رفاه اجتماعی، صمت، استاندارد، جهادکشاورزی، صنایع دستی، مدیرکل امور مالیاتی غرب استان تهران و… به ارائه گزارش و راهکارهای خود مبنی بر تسهیل فرایندهای صنعتگران پرداختند.

شهرک صنعتی قلعه میر
نوحی فرماندار شهرستان بهارستان

عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان در این جلسه با اشاره به پذیرش جمعیت بالای مهاجر این شهرستان از 31 استان کشور گفت: دو شهرک صنعتی غیردولتی قلعه میر و ریه، مجموعا  با 2000 واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

وی به ظرفیت‌های بالای بهارستان با سرمایه‌گذاری مناسب تأکید کرد و افزود: شهرستان بهارستان قطب تولید پوشاک، مبلمان، کیف و کفش، پلیمر، لوله و اتصالات است.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه بیشتر مسئولین استان از مشکلات شهرک‌های صنعتی مطلع هستند تصریح کرد: مجموعه 203 هکتاری شهرک صنعتی قلعه‌میر مصوب دولت که با استفساریه مشمول ماده یک تبصره اراضی کشاورزی شده است که مانع بزرگ برای ادامه کار صنعتگران شده است.

نوحی گفت: اراضی بایر موجود در شهرک صنعتی قلعه‌میر کاربری کشاورزی را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توان در این اراضی و در کنار واحدهای تولیدی به کشاورزی پرداخت که باید این گره کور توسط مسئولین فرادستی باز شود.

وی با انتقاد از برخی قوانین محیط‌زیست و نارضایتی تولیدکنندگان و صنعتگران اشاره کرد و افزود: صاحبان صنعت و مسئولین در شهرک‌های صنعتی بهارستان دچار مشکلاتی هستند و تولیدکنندگان نیز در برخی موانع در اخذ تسهیلات، مالیات و بیمه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: بروکراسی برخی بانک‌های عامل برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان تسهیل شود تا شاهد شکوفایی در این حوزه باشیم‌.

شهرک صنعتی قلعه میر
محمد رضا خادمی ولی پور مدیرعامل شهرک صنعتی قلعه میر

در ادامه جلسه تعدادی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی منطقه و شهرک صنعتی قلعه میر از موانع و مشکلات خود در مسیر تولید و اشتغال شهرستان گفتند و خواستار رفع این موانع از سوی مسئولین ادارات حاضر در نشست شدند.

در پایان جلسه مسئولین اقتصادی استان تهران با فعالان صنعت در شهرک صنعتی قلعه میر بر ضرورت توجه به مسائل آموزشی بویژه در حوزه دارایی و مالیات تاکید شد و از تمامی صنعتگران درخواست شد تا هزینه های مربوط به مسئولیت های اجتماعی خود را بصورت یکپارچه در حوزه بهداشت و درمان به منظور تکمیل بیمارستان های درحال احداث در سطح شهرستان بهارستان صرف نمایند تا ضمن برخورداری از تسهیلات و معافیت های مربوط به این بخش گام بزرگی در بهبود سرانه سلامت شهرستان برداشته شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.