اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

شهر باغستان به بخش ارتقا پیدا خواهد کرد

امام جمعه باغستان: در آینده نزدیک، شهر باغستان به بخش ارتقاء پیدا خواهد کرد و بایستی مدیریت شهری زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

شهر باغستان به بخش ارتقا پیدا خواهد کرد

به گزارش شجرنیوز از شهریار، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز امام جمعه باغستان ظهر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوی الهی اظهار‌کرد: جمعیت جوان از مهمترین سرمایه‌ها و به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می‌رود و کشور ما سال‌ها از جمعیت جوان برخوردار بوده اما امروزه به دلیل کاهش نرخ ازدواج، کاهش تمایل زوج‌های جوان به فرزندآوری، مسائل و مشکلات اقتصادی، هزینه‌های بالای تولد تا تحصیل و دردسرهای تربیت فرزند شاهد کاهش رشد جمعیتی و حرکت به سوی سالمندی هستیم که زنگ خطر بزرگی برای مسئولین کشور است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ خانواده، کلمه طیبه است و فرزندآوری یک مجاهدت که اگر محدود کنیم، آسیب و خطر بزرگی برای نسل انسان‌ها است و یکی از دغدغه‌های رهبری انقلاب ازدیاد جمعیت و یکی از نگرانی‌های ایشان نیز پیری جمعیت است که در ۱۴ بند سیاست ابلاغی جمعیت به این موضوع پرداخته‌اند که از مهمترین سیاست‌های جمعیتی هستند و باید به آنها پرداخته شود.

امام جمعه باغستان بیان‌کرد: لذا با مدیریت صحیح، برنامه ریزی‌های اقتصادی، کار آفرینی و اشتغال‌زایی برای جمعیت فعال و مولد، همراه با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و ترغیب فرزندآوری، انتظار می رود مسیر برای سازندگی، شکوفایی و بالندگی کشور فراهم گردد.

سرافراز گفت: تردیدى نیست که نظام مقدس جمهورى اسلامى در یک جنگ اقتصادی و در حال عبور از یکى از سخت‏ترین گردنه‏هاى تاریخى است و برنامه امروز دشمن بخصوص آمریکا و ایادی آنها بر سه پایه فشار اقتصادى، فشار روانی و فشار عملی استوار شده است.

وی ادامه داد: مقصود از فشار اقتصادى، تحریم های ظالمانه است، جلوگیرى از همکارى کشورها در زمینه‏هاى اقتصادى با ما است؛ نتیجه‏اى که مى‏خواهند از فشار اقتصادى بگیرند، صرفاً زیر فشار قرار دادنِ دستگاه دولت و حکومت نیست؛ مى‏خواهند به خیال خودشان ملّت ایران را به ستوه بیاورند.

امام جمعه باغستان اضافه‌کرد: دشمن از طریق فشار روانى و القاء ناامیدی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است.

سرافراز با اشاره به رویکرد فشار عملى دشمنان، گفت: این مسئله یعنی پس از ایجاد نارضایتی و القاء ناامیدی، در کشور ایجاد آشوب و ناامنی کند و در چنین شرایطی، وظیفه مهم برای خواص، نخبگان و فرهیختگان جامعه در بیدارى مردم نسبت به نقشه‏هاى پیچیده و شوم دشمنان در قالب «جهاد تبیین» آشکار می‌ شود.

وی ادامه داد: بحمدالله با تایید هیات دولت، فرمانداری ویژه شهرستان شهریار تصویب و ابلاغ شد که قطعاَ هدف از این ارتقاء، ارائه خدمات مناسب و نیز عدم تمرکز اداری و کاهش مراجعات مردم به پایتخت و مرکز استان و همچنین در راستای محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستان شهریار می‌باشد که امیدواریم با پیگیری و تلاش مضاعف مسئولان شهرستان بویژه فرماندار محترم که از این پس در جایگاه معاون استاندار نیز خواهند بود شاهد خدمت رسانی بیشتر و بهتر و نگاه عادلانه تر و احقاق حق مردم شریف شهرستان شهریار باشیم.

امام جمعه باغستان خاطرنشان‌کرد: این نوید را هم به مردم عزیز شهر باغستان بدهم که در آینده نزدیک، این شهر نیز به بخش ارتقاء پیدا خواهد کرد و طبق گفته فرماندار شهرستان وزارت کشور به دنبال رفع برخی ایرادات بوده و به زودی با برطرف شدن آنها شاهد تاسیس بخشداری در باغستان خواهیم بود و اکنون لازم است مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر آماده چنین اتفاق مبارکی باشند و با برنامه ریزی و تلاش، شرایط و امکانات و زیرساخت های لازم را فراهم کنند.

سرافراز با اشاره به استفتا اخیر از رهبری انقلاب در خصوص مسئله افزایش اجاره‌بها، تصریح‌کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، بعضی از مردم توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند و لازم است که صاحب‌خانه‌ها مراعات حال آنها را بکنند. ما باید بدانیم که نسبت به هم‌نوعان خودمان در جامعه مسؤول هستیم و در پیشگاه خدای متعال باید پاسخگو باشیم و لازم است هم صاحبخانه‌ها و هم مشاورین املاک انصاف را رعایت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.