مجلس و دولتاخبارخبر مهمسیاست

صحرایی تشریح کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش برای جذب نیرو در سال جدید

وزیر جدید آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال جاری ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت.

به گزارش شچرنیوز، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر ایران قوی از‌ آموزش و پرورش می‌گذرد و مسائل این وزارتخانه ملی است و در سالهای نخستین گام دوم باید رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه‌جانبه داشت.

وی افزود: موضوع تامین نیروی انسانی برای سال جدید را در پیش داریم و 11 هزار نیروی جدید الورود و 3200 سرباز معلم خواهیم گرفت. همچنین آزمون دبیری‌ها را خواهیم داشت که برای 28 هزار نفر به زودی برگزار می‌شود و برنامه جدی برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و سن آنها زیر 60 سال است می‌توانند تا 60 سالگی به کار خود ادامه دهند و معلمان دارای کارشناسی ارشد تا 65 سالگی می‌توانند ادامه کار بدهند.

صحرایی همچنین با بیان این خبر که جذب 11 هزار مربی پرورشی در دستور کار است، عنوان کرد: شهریه مدارس غیر دولتی براساس قانون  و آئین‌نامه تا آخر خرداد اعلام می‌شود؛ هیچ مدرسه‌ای حق ندارد شهریه‌ای بیش از مصوب سال گذشته دریافت کند.

وی درباره دریافت شهریه‌های غیرمتعارف از سوی برخی مدارس غیردولتی گفت: ما 18 هزار مدرسه غیر دولتی داریم و شاید کمتر از یک درصد هزینه غیرمعقولی دریافت کنند که البته در برخورد با متخلفین مسامحه نمی‌کنیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.