اخباراقتصادبانک و سرمایهخبر مهم

ضربه محکم مذاکرات وین به قیمت دلار/ حباب سکه بزرگ شد

قرار است امروز مذاکرات برجام پس یک وقفه ۱۱ روزه آغاز به کار کند، مذاکراتی که شروع نشده سبب شد قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت درهم ریزش کند.

به گزارش شجرنیوز، بازار ارز  تهران  امروز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ شاهد ضربه فنی شدن قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز با افت ۳۱۰ تومانی به زیر مرز ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان رفت و بر روی ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان  قرار گرفت. معامله گران بازار دلار معتقدند با  از دست دادن  این مرز احتمال افت  قیمت دلار  تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان هم وجود دارد.

قیمت دلار  در نیمه معاملات نقدی امروز بر روی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان قرار داشت.  که نسبت به دیروز  کاهش ۵۱۰ تومانی را نشان می دهد.

در بازار متشکل ارزی هم  قیمت دلار  امروز نسبت به عصر دیروز کاهش ۲۰۶ تومانی را ثبت کرد  و با ۲۴ هزار و ۲۹۷ تومان معامله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز ۱۹ بهمن

صرافی ملی در چهارمین روز هفته جاری و در ساعت ۱۱:۵۲ دقیقه به وقت تهران قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۴ هزار و ۱۲۶ تومان  و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۳۶۸ تومان  اعلام شد. همچنین بر اساس نرخ اعلامی صرافی ملی قیمت خرید یورو امروز  ۲۷ هزار و ۹۳۲ تومان  و قیمت فروش یورو  ۲۸ هزار و ۲۱۳ تومان  می باشد.

ضربه محکم مذاکرات وین به قیمت دلار/ حباب سکه بزرگ شد

سیگنال کاهشی قیمت دلار به درهم 

قیمت درهم در بازار امروز با سیگنال کاهشی قیمت دلار پایین رفت. درهم امروز  ۷۰ تومان از عصر روز  گذشته ارزان تر بود و با ۷ هزار و ۲۱۰ تومان مبادله شد.

معامله گران معتقدند تا زمانی که قیمت درهم زیر مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۶ هزارو ۴۸۲ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالا تر بود .

قیمت سکه  ریزش کرد

قیمت اونس طلا در بازار امروز بر روی ۱۸۱۸ دلار ایستاد. این قیمت نسبت به روز گذشته افت ۱ دلاری را نشان می دهد. در بازار داخلی ایران هم به دنبال کاهش قیمت دلار ، سرنوشت قیمت سکه و طلا  هم بر مدار ریزش قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و با ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار شد. قیمت سکه هم امروز ۵۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مبادله شد.  با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز  ۵.۴۷ درصد بود.

برجام به مرحله آخر رسید؟

از جمله اخباری که امروز مورد توجه معامله گران بازار دلار  قرار گرفت می توان به اظهارات میخائیل اولیانوف اشاره کرد. نماینده روسیه در مجامع بین‌المللی واقع در وین گفته  سند نهایی برای احیای توافق هسته‌ای پیش‌نویس شده است و برجام به مرحله آخر رسیده است.
به گفته او، «این سند دربرگیرنده مسائل لغو تحریم‌های آمریکا و اقداماتی است که ایران باید در حوزه هسته‌ای انجام دهد ودر نهایت، شامل توالی اجرای این موارد توافق شده است.»

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.