دنیای فوتبالاخبارخبر مهمورزش

ضررهای هنگفت در انتظار استقلال/ چه کسی پاسخگو است؟

با پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی و پایان مهلت کنفدراسیون آسیا، استقلالی‌ها منتظر اعلام رسمی حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند که این اتفاق ضررهای هنگفتی به این باشگاه خواهد زد.

به گزارش شجرنیوز، در حالی که مسئولان داخلی بارها در رابطه با خطر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل پرداخت نکردن بدهی‌های این باشگاه هشدار داده بودند، مهلت پرداخت این بدهی‌ها و سپس صدور مجوز حرفه‌ای بامداد شنبه به پایان رسید.

باشگاه‌های ایرانی تا ۱۰ فرودین (۳۰ مارس) فرصت داشتند تا مدارک خود را برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴ – ۲۰۲۳ بارگذاری کنند. در این میان باشگاه استقلال مشکلات فراوانی داشت و در نهایت موفق نشد تا پایان این فرصت بدهی‌های خود را پرداخت کند.

باشگاه استقلال با بدهی‌های قطعی نظیر مطالبات آندره‌آ استراماچونی و پادوانی روبرو بود. حتی اگر یک روز بعد از ۱۰ فرودین، این دو بدهی  پرداخت شود هم عملا تاثیری در صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه نخواهد داشت و استقلالی‌ها نمی‌توانند برای حضور در مسابقات آسیایی مجوز حرفه‌ای بگیرند.

همه باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را پرداخت کردند جز استقلال!

استقلال در تاریخ اعلام شده بدهی استراماچونی را پرداخت نکرد و این در حالی است که باشگاه‌های دیگر بدهی‌های خود را پرداخت کردند. حالا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای پرونده‌های باشگاه‌ها را بررسی می‌کند و مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال تایید نخواهد شد.

از طرف دیگر یکی از مدارک مهم برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، مشخص بودن دفاتر درآمدها و هزینه‌کردهاست که باید به تایید یک حسابرس مستقل رسیده باشد. باشگاه استقلال در این زمینه هم مشکلات فراوانی دارد و مشخص نیست که در سال گذشته درآمد حدود ۵۰۰ میلیاردی این باشگاه از چه منبعی به دست آمده و در کجا هزینه شده است.

تاج: به هیچ عنوان سندسازی نمی‌کنیم

پیش از این مهدی تاج در رابطه با این مساله عنوان کرده بود « فدراسیون به هیچ عنوان در زمینه سندسازی و اهمال برای تیمی که صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد اقدامی نخواهد کرد. اگر در دوره گذشته باشگاه‌ها با خطر محرومیت مواجه بودند از این پس در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این زمینه، به غیر از باشگاه ها، فدراسیون فوتبال نیز به مدت سه سال تعلیق خواهد شد.

هر باشگاهی بر اساس استانداردهای پنج‌گانه صلاحیت حضور در جام باشگاه‌ها را نداشته باشد، طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر شود. در صورت تعلیق فدراسیون فوتبال دیگر هیچگونه فعالیت بین المللی نخواهد داشت که این امر مشکلات بسیاری را در پی خواهد داشت. بر همین اساس هر تیمی شرایط دریافت مجوز را نداشته باشد، تیم دیگری که دارای آن شرایط باشد جایگزین خواهد شد. »

همچنین مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در این رابطه اظهار کرده بود: « کمیته صدور مجوز حرفه‌ای دهم خرداد ۱۴۰۲ نتیجه بررسی‌های خود را اعلام خواهد کرد. باشگاه‌هایی که نتوانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند، نمی‌توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.»

استقلال در انتظار ضررهای هنگفت!

حالا به نظر می‌رسد مساله حذف استقلال قطعی شده و دهم خرداد رسما اعلام خواهد شد؛ اتفاقی که ضررهای هنگفتی به باشگاه استقلال خواهد زد. هواداران و اعضای تیم استقلال نیز از این مساله بسیار ناراحت و عصبانی هستند. هواداران در طول بازی روز گذشته این تیم مقابل ذوب‌آهن علیه فتح‌الله‌زاده شعار دادند و بازیکنان تیم نسبت به مسائل پیش آمده به شدت گلایه کردند.

در شرایط فعلی اسامی زیادی به عنوان مقصر این اتفاق تلخ مطرح می‌شود و هنوز کسی در این رابطه پاسخگو نیست. حذف از رقابت‌هایی آسیایی از نظر مالی، جذب اسپانسر و وجهه بین المللی بدترین اتفاق برای آبی‌پوشان پایتخت خواهد بود و باید دید مشکلات زیاد و عجیب باشگاه استقلال چه زمانی به پایان می‌رسد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.