بانک و سرمایهاخباراقتصاد

علت عدم تمایل مردم به بیمه‌های زندگی؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

علت عدم تمایل مردم به بیمه‌های زندگی؟

به گزارش شجرنیوز، ابوالفضل آقادادی ضمن تشریح دلایل عدم تمایل مردم به بیمه‌های زندگی، اظهارداشت: یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند، به عنوان مثال در سال 99 که وضعیت بورس خوب شد، پول‌ها به سمت بازار سرمایه رفت اما الان ریسک‌پذیری افراد تأثیر مهمی در سرمایه‌گذاری در بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی دارد و مردم با توجه به شرایط تورمی نمی‌خواهند ریسک کنند. بلکه نگاه سرمایه‌گذاری دارند و سرمایه‌گذاری در بیمه عمر را با سرمایه‌گذاری‌های دیگر مانند سپرده‌گذاری بانکی مقایسه می‌کنند و هر جا که نرخ بازدهی بهتری داشته باشند، به آن سمت حرکت می‌کنند.

وی مهمترین رقیب بیمه عمر را تورم دانست و گفت: در شرایط تورمی هر دارایی که فرد خریداری کند، به نسبت سودی که از بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز به دست می‌آورد، به صرفه‌تر است، اما این نکته هم قابل ذکر است که فرهنگ بیمه در کشور ما در حال گسترش است و اطلاع‌رسانی در مورد فواید بیمه بیشتر می‌شود و مردم محاسن بیمه‌نامه‌ها را متوجه می‌شوند در نتیجه بیمه‌نامه‌های زندگی هم رشد می‌کند.

مدیرعامل بیمه کوثر در مورد اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که مردم با خرید بیمه‌ نامه عمر و پس‌انداز در دوران بازنشستگی علاوه بر مستمری بازنشستگی مبالغی هم از محل سرمایه‌گذاری بیمه عمر دریافت کنند؟ گفت: افرادی که اکنون شاغل هستند به بیمه بازنشستگی فکر نمی‌کنند در آن زمان مخارج زندگی افزایش می‌یابد. اگر در موقع کارمندی پاداش‌های فصلی و یا کارانه‌ای که دریافت می‌کند بتواند با خرید بیمه‌نامه عمر و پس‌انداز سرمایه‌گذاری کند می‌تواند آینده بازنشستگی خود را بخرد و حتی در قالب یک مستمری در کنار مستمری بازنشستگی یا به عنوان فیش دوم بعد از بازنشستگی می‌تواند استفاده کند به شرط اینکه در دوره کارمندی بتواند محصولات متناسب از بیمه عمر و پس‌انداز خریداری کند.

وی افزود: زمانی که فرد بیمه‌نامه‌‌ زندگی را خریداری می‌کند باید با توجه به انتظار از آینده محصولات متناسب خریداری کند و جدولی وجود دارد که بتواند سود تضمین شده از بیمه‌نامه‌های زندگی دریافت کند، اما در شرایط تورمی که ارزش پول کم می‌شود باید بیمه‌گرهایی انتخاب کند که غیر از سود تضمینی سودهای مؤثری نیز پرداخت کند.

آقادادی گفت: در حال حاضر سهم بیمه زندگی از پرتفوی بیمه کوثر 15 درصد است و امسال بر اساس شعار اشتغال‌آفرینی درصدد هستیم، سازمان فروش بیمه‌نامه را گسترش دهیم که در این هدف، بیمه‌های زندگی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش سهم پرتفوی بیمه شخص ثالث و درمان از 75 درصد به 55 درصد به خاطر اجبار و یا به خاطر رقابت بوده است؟ گفت: اجباری در فروش محصولات بیمه‌ای وجود ندارد، بلکه در یک فضای رقابتی توانستیم پرتفوی فروش بیمه‌نامه کوثر را از 75 درصد بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و درمان به 55 درصد کاهش دهیم و تنوع در محصولات ایجاد کنیم.مدیرعامل بیمه کوثر در مورد اینکه چه دلایلی موجب شده مردم کشور ما به بیمه زندگی توجه کافی نداشته باشند؟ گفت:‌

این مدیر بیمه‌ای گفت:‌ در حال حاضر 50 درصد مشتریان این شرکت از نیروهای مسلح و بقیه از غیر نیروهای مسلح هستند، حق بیمه تولید شده این شرکت از 0.8 درصد شروع شده و در حال حاضر به حدود 5 درصد سهم بازار افزایش پیدا کرده است در برخی رشته‌ها مانند بیمه مهندسی، رتبه اول کسب کرده‌اند.

وی در مورد مشکل گمرک که با برخی شرکت‌های بیمه ایجاد شده بود گفت:‌ تا 31 شهریور سال جاری گمرک با شرکت‌های مختلف بیمه قرارداد امضاء‌ می‌کرد اما اخیرا قرارداد جدیدی نوشت که با توجه به اینکه خود گمرک ذی‌نفع بیمه‌نامه‌ها است در آئین‌نامه‌های 86 و 89 ایرادهایی مطرح کردند، سپس با بیمه مرکزی مذاکره شد و قراردادها اصلاح شد، در گمرک از بیمه‌‌نامه‌های عبور موقت خودرو تا ترانزیت کالا وجود دارد و اکنون مشکلات برطرف شده و بیمه مرکزی به همراه گمرک و سندیکای صنعت بیمه مشکلات را برطرف می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.