اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

فاز نخست بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر دهه فجر افتتاح می‌شود

بعد از سالها چشم انتظاری مردم شهرستان اسلامشهر برای بهره برداری از تنها بیمارستان دولتی ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر، دهه فجر امسال فاز نخست این مجموعه درمانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فاز نخست بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی شهرستان اسلامشهر به عنوان تنها بیمارستان دولتی در حال احداث در جنوب غرب استان تهران است که عملیات اجرایی احداث آن از سال ۱۳۸۹ و در دولت هشتم آغاز شده و بعد از گذشت قریب به ۱۴ سال هنوز نیمه کاره بوده و به یک آرزوی دست نیافتنی برای مردم ساکن در شهرستان های غرب استان تبدیل شده است.

با توجه به جمعیت بالای ۲ ونیم میلیون نفر ساکن در سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و عدم وجود یک مرکز درمانی دولتی با امکانات مناسب که پاسخگوی نیاز مردم منطقه باشد، احداث بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی در شهرستان اسلامشهر و در جوار شهرک امام خمینی(ره) مسکن مهر بارقه‌های نور امید در دل ساکنان این منطقه به وجود آورد و مردم برای افتتاح و بهره برداری از این مجموعه لحظه شماری می کنند.

احداث بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی که از بدو آغاز عملیات اجرایی تاکنون دستمایه بسیاری از مسئولین مرتبط و غیرمرتبط شده است، در دوره فعالیت دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گرفت و نقل محافل و جلسات خصوصی و عمومی مسئولین و متولیان امر قرار گرفته و انتظار آن می‌رود با پیگیری های انجام شده هر چه سریعتر این مجموعه درمانی تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

با در نظر گرفتن تغییرات بوجود آمده در مجموعه دولت ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و عدم تامین به موقع، اعتبارات لازم برای احداث تنها مجموعه درمانی دولتی شهرستان اسلامشهر، روند عملیات احداث آن مدتها با کندی انجام می شد،که با پیگیری های شریفیان به عنوان نماینده بومی شهرستان اسلامشهر از متولیان امر و رفع موانع و مشکلات پیشِ رو، تا حدودی ادامه عملیات احداث این مجموعه که حتی فعالیت عمرانی آن نیز مدت ها تعطیل شده بود، دوباره آغاز و کمی سرعت گرفت.

با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی و تغییرات به وجود آمده در بدنه مدیریت اجرایی دولت سیزدهم، پیگیری ها برای وصول مطالبات مردم از جمله سرعت بخشیدن به روند احداث بیمارستان اسلامشهر جانی دوباره گرفت، که آخرین بازدید های خبرنگار فارس حکایت از روند رو به رشد فعالیت عمرانی در این مجموعه دارد.

با پیگیری های مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس و حسین حبیبی فرماندار این شهرستان، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم در سال جاری طی دو نوبت حضور در شهرستان اسلامشهر از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان از جمله روند احداث بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی را مورد ارزیابی قرار داد و با پیگیری ها و صدور دستورات ویژه برای تامین منابع مالی مورد نیاز طرح و رفع کمبودها و سرعت بخشی به روند احداث این مجموعه، گام بلندی در این زمینه برداشته شد.

با توجه به جمعیت بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر ساکن در شهرستان اسلامشهر، در حال حاضر یک بیمارستان امام رضا(ع) تامین اجتماعی با ۱۳۰ تختخواب فعال بخشی از نیازهای درمانی مورد نیاز مردم را پاسخ می دهد و در تنها بیمارستان ۴۰تختخوابی امام زمان(عج) بخش خصوصی هم برخی خدمات به مراجعین ارائه می شود.

احداث یک بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی دولتی با امکانات و تجهیزات کامل و خدمات تخصصی درمانی مورد نیاز مردم می‌تواند اقدامی شایسته و ارزنده‌ از سوی دولت مردمی برای ساکنین منطقه باشد.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر بیش از ۷۰ درصد است

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، با تاکید بر اهمیت و ضرورت هرچه سریعتر تکمیل شدن بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر، اظهار کرد: عملیات عمرانی و احداث بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی که در حال احداث است و تقریباً دو دهه به طول کشیده، متاسفانه در گذشته از روند پیشرفت مطلوبی برخوردار نبوده که با شروع به کار دولت سیزدهم و با پیگیری های بعمل آمده و حضور میدانی مدیران و متولیان امر الحمدلله طی ماه‌های اخیر شاهد پیشرفتهایی در این مجموعه هستیم.

حبیبی افزود: در طی سال جاری با پیگیری‌های آقای شریفیان، وزیر بهداشت طی دو نوبت در شهرستان اسلامشهر حضور یافته و از نزدیک و به صورت میدانی از این بیمارستان بازدید به عمل آورده و به شرکت مادرتخصصی که در حال حاضر مجری احداث این بیمارستان است، تاکیدات لازم را کرده که بعد از سه ماه برای دومین بار که وزیر بهداشت در منطقه حاضر شد، پیشرفت کار را خوب ارزیابی کرده و حتی مجری طرح را مورد تشویق قرار داد، هم اکنون قریب به ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی و اجرایی در مجموعه مشغول به فعالیت هستند و پروژه پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی پروژه، بیان کرد: در دومین سفری که وزیر بهداشت به شهرستان اسلامشهر داشت، تاکید شد بخش های درمانگاه و اورژانس بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر تا دهه فجر سال جاری تکمیل و راه‌اندازی شود که این خبر خوبی برای مردم منطقه خواهد بود و از فشارهایی که بر روی بیمارستان امام رضا(ع) است، برداشته می‌شود و مردم می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: همزمان با ساخت بیمارستان و پیشرفت فیزیکی پروژه، وزیر بهداشت بر تامین نیروی انسانی و تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان هم تاکید داشت و قول داد تا کمک کند این مسئله برطرف شود، امیدواریم با پیگیری های جدی که انجام می شود، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمام مجموعه بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی را به طور کامل و تکمیل تحویل بگیریم و در اختیار شهروندان و مردم ساکن در منطقه قرار داده و به آنها خدمات رسانی کنیم.

وی با قدردانی از پیگیری های نماینده مردم اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه درمانی نخستین بیمارستان دولتی شهرستان اسلامشهر است، ما تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح، مانع از توقف عملیات عمرانی آن شویم و هر چه سریعتر این بیمارستان را تکمیل و در اختیار مردم قرار دهیم.

با توجه به سفر روزهای آتی آیت الله رئیسی به شهرستان اسلامشهر، مردم انقلابی و ولایتمدار دیار قهرمانان ورزشی و حافظان و قاریان قرآن از رئیس دولت مردمی انتظار دارند تا با تخصیص و تامین اعتبارات لازم برای پروژه های عمرانی شهرستان اسلامشهر از جمله بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی، کمربندی شمالی شهر، مترو جنوب غرب استان تهران، کمربندی جنوبی شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و ده ها طرح و پروژه نیمه تمام شهرستان اسلامشهر، خبر خوش و امید بخش و هدیه ارزنده‌ای به مردم ساکن این منطقه اعطا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.