اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

فرماندار بهارستان؛ مهاجرت معکوس کارکنان دولت و فرهنگیان آغاز شده است

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: کرد: کمبودها و محرومیت‌ها در بهارستان باعث مهاجرت معکوس کارکنان و فرهنگیان در حوزه آموزش و خدمات شده است.

فرماندار بهارستان؛ مهاجرت معکوس کارکنان دولت و فرهنگیان آغاز شده است

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، عبدالله نوحی در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی ساندهی آسیب‌های اجتماعی بهارستان اظهار داشت: بهارستان به عنوان متراکم‌ترین شهرستان کشور است که 5 درصد جمعیت استان تهران را داراست و با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه است.

وی با بیان اینکه روستاهای بهارستان در حریم شهرها قرار دارند افزود: بیش از 85 درصد جمعیت بهارستان مهاجر هستند و با این وجود وضعیت بیکاری شهرستان 6 درصد است که به دلیل نوع مشاغل، درآمد خانوارها بسیار پایین است.

فرماندار بهارستان به وجود 22 هزار واحد صنفی در شهرستان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خدماتی بیشترین درآمد را در بهارستان به خود اختصاص داده است که بیش از 150 هزار نفر از ساکنین شهرستان در شهرهای همجوار و تهران مشغول به کار هستند.

نوحی در ادامه به نبود تصفیه خانه و فاضلاب شهری و برخی زیرساخت‌ها در بهارستان اشاره و ابراز داشت: با وجود تمامی امکانات و اماکن ورزشی بهارستان به ازای هر نفر 13 سانتی‌متر سرانه ورزشی به جمعیت بالای بهارستان وجود دارد که عمق محرومیت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بهارستان از جمعیت برخی شهرها و استان‌ها بیشتر است تصریح کرد: حدود 400 هکتار از اراضی بهارستان در بافت فرسوده قرار دارد و برخی دیوارهای خانه‌های مسکونی با یکدیگر مشترک است که بیشترین آسیب‌های اجتماعی بهارستان در بافت فرسوده وجود دارد.

فرماندار بهارستان به جمع آوری1700 معتاد متجاهر در بهارستان اشاره کرد و گفت: مرکز فعالیت معتادین متجاهر حاشیه رودخانه شهرستان است.

شهربازی الهیه در شهرستان بهارستان پلمب شدبهارستان و شاهین‌شهر 50 درصد ثبت‌نامی‌های طرح ملی مسکن استان اصفهان را به خود اختصاص دادندانتقاد نماینده مردم بهارستان در مجلس از تراکم دانش آموزی در کلاس‌های درس/ دولت برای افزایش کیفیت تحصیل گام‌های بزرگ بردارد

نوحی با بیان اینکه 28 درصد از خانواده‌های محروم و مستضعف بهارستان در زمینه درمان و سلامت دچار مشکل هستند افزود: شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته بهارستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در قاموس بودجه‌های کشوری قرار ندارد و این مهم توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: کمبودها و محرومیت‌ها در بهارستان باعث مهاجرت معکوس کارکنان و فرهنگیان در حوزه آموزش و خدمات شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.