اخبار شهرستان ورامیناخباردر استان

مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، روز طبیعت را بدون خطر سپری کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: مردم با رعایت توصیه‌ها و قوانین راهنمایی و رانندگی، روز طبیعت را بدون خطر سپری کنند.

به گزارش شجرنیوز از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، سرهنگ علی سلیمانی روز پنجشنبه با اعلام توصیه‌های ترفیکی و تهمیدات پلیس راهور اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت)، کلیه کارکنان پلیس راهور شرق استان تهران، به منظور ارتقاء امنیت ترافیکی در آماده باش ۱۰۰در صد قرار دارند و به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود با رعایت قوانین و مد نظر قرار دادن تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی، از وقوع حوادث رانندگی ناگوار پیشگیری کنند.

وی افزود: با توجه به خاتمه تعطیلات نوروز، به طور معمول در روز طبیعت عموم هموطنان و شهروندان در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها وگردشگاه‌ها حضور یافته و به تفریح می‌پردازند که با توجه به تقارن روز ۱۳ فروردین با ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود اغلب ترددهای روز طبیعت در ساعات بعداز ظهر متمرکز و بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌های شهری و مناطق طبیعی حاشیه و اطراف شهرها، با حجم قابل توجهی از تردد مواجه شود.

سلیمانی اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار به جد خودداری کنند چرا که در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون، اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه از توقف در خطوط عبور همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی یا احتمال وقوع تصادف گردد اجتناب کنند، همچنین از پارک خودرو و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین خودداری شود.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران تصریح کرد: شهروندان با مراقبت از کودکان و سالمندان، از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه ها درخیابان‌ها و معابر اصلی درمحلی که خانواده ها نشسته اند، جلوگیری کنند.

وی افزود: پلیس در روز طبیعت با تخلفات حادثه ساز، سرعت وسبقت‌های غیرمجاز باقاطعیت برخورد می‌کند، از مردم نیز درخواست می‌شود از گذاشتن سبزه بر روی سقف، کاپوت یا صندوق عقب خودرو پرهیز کنند چرا که افتادن سبزه در کف خیابان باعث لغزندگی و بروز حادثه می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان یادآوری کرد: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری کنند و با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با مد نظر قرار دادن شعار سال پلیس راهور “نشاط بهار، پرهیز از خطر، آرامش در سفر” سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده ایجاد کنند.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.