اخبار شهرستان شمیراناتاخبارخبر مهمدر استان

معابر شمیرانات و شمال تهران یخ‌زُدایی شد

نیروهای برف روب در شمیرانات و شمال پایتخت علاوه بر برف روبی، عملیات یخ زدایی را در سطح معابر منطقه شمیران با هدف کاهش لغزندگی انجام دادند.

معابر شمیرانات و شمال تهران یخ‌زُدایی شد

به گزارش شجرنیوز از شمیرانات، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران (شمیران) با حضور در سایت های برف روبی شمال تهران و نظارت مستقیم بر عملیات برف روبی اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ نیروی خدمات شهری و برف روب شهرداری منطقه یک و بیش از ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی و مکانیزه از شامگاه جمعه به صورت آماده باش در ۱۴ سایت مستقر و با شروع بارش ها اقدام به پخش شن مخصوص و برف روبی معابر شمال تهران کردند.

وی در این بازدید از شهرداران نواحی خواست با توجه به احتمال یخ زدگی سطح معابر شمالی تهران بدلیل بارش برف و برودت هوا نسبت به برف روبی کامل معابر و رفع هرگونه آب گرفتگی اقدام کنند تا از لغزندگی بیش از اندازه سطوح سواره راه و پیاده راه جلوگیری شود.

صباغ پایش عملیات برف روبی و رفع مشکلات احتمالی را از وظایف اصلی مدیران شهری منطقه در شرایط بارش نزولات جوی دانست و گفت: مدیران شهری باید سطح آمادگی خود را برای عملیات برف روبی در روزهای سرد زمستانی شمال تهران ارتقا دهند و نباید شارژ مجدد مخازن شن و نمک به دست فراموشی سپرده شود.

وی مشارکت شهروندان را در مدیریت شهر به هنگام بارش برف موثر دانست و از آنها درخواست کرد: به هنگام شرایط نامساعد جوی از تردد غیر ضروری در معابر به خصوص مناطق شمالی خودداری کرده و مدیریت شهری را در برف روبی سطوح مقابل محل سکونت خود و تکانیدن پوشش برف روی درختان همراهی کنند.

شهردار منطقه یک تهران خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی خانمان در سطح منطقه باسامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاعات مکانی فرد مورد نظر را اعلام کنند تا نسبت به اعزام گشت های اورژانس خدمات اجتماعی و اسکان آنها در مددسراها اقدام شود.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.