90 درجهاخبارورزش

مهاجم سپاهان آقای گل لیگ برتر بیستم

سجاد شهباززاده، بیستمین لیگ برتر در پایان لیگ برتر کشور مهاجم تیم سپاهان اصفهان با 20 گل زده موفق به کسب عنوان آقای گل لیگ برتر کشور شد. سجاد شهباززاده پس از مدتی رکود فوتبالی، اکنون به دوران اوج خود رسیده است. این بازیکن باتجربه در فصل نقل و انتقالات تابستانی گزینه هایی پیش روی خود دارد که باید دید کدامیک را انتخاب خواهد کرد؟!

مهاجم سپاهان آقای گل لیگ برتر بیستم

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: سرانجام تکلیف بیستمین لیگ برتر کشور مشخص شد. در این دوره، پرونده لیگ با قهرمانی تیم پرسپولیس بسته شد. در پنج دوره گذشته پرسپولیسی ها جام قهرمانی را به خانه بردند. در فصل گذشته لیگ برتر دیاباته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شد و البته رکورددار آقای گل هم در لیگ ایران رضا نوروزی با 24 گل زده در یک فصل بوده است.

تیم سپاهان علی رغم تلاش فراوان برای کسب قهرمانی، در پایان لیگ با اختلاف دو امتیاز به عنوان نایب قهرمان شناخته شد و مهاجم اردبیلی این تیم یعنی سجاد شهباززاده با 20 گل آقای گل لیگ برتر مسابقات شد. از ابتدای لیگ شهباززاده گلزنی کرد تا سرانجام در تاریخ فوتبال کشورمان آقای گلی با تعداد 20 گل داشته باشیم. ثبت این تعداد از گل برای برخی تعجب آور بود چون با بررسی عملکرد شهباززاده در سالهای گذشته متوجه می شویم که این مهاجم باتجربه در یک فصل فوتبال نتوانسته است بیشتر از 12 گل بزند و با همین تعداد گل آقای گل نیم فصل شد و پس از آن لژیونر شد.

با نگاهی به 5 سال گذشته جمع گل های زده شده توسط شهباززاده به سختی 20 گل می شود. یعنی طی 4 فصل در تیم های آنالیا اسپور، نفت تهران، استقلال، القطر قطر و سپاهان 17 بار گلزنی کرد ولی نکته شگفت انگیز آن است که در بیستمین لیگ برتر 20 گل به ثمر رساند.

سجاد شهباززاده مهاجم 31 ساله سپاهان شگفتی این فصل از فوتبال ایران است. بازیکنی که 38% از گل های تیم سپاهان (یعنی 20 گل از 53 گل) را به ثمر رسانده و از این تعداد گل، 3 گل از ناحیه پنالتی زده شده است. این امر یک اتفاق نیست بلکه نشان دهنده آمادگی مناسب این مهاجم و استفاده درست از او در تیم سپاهان است.

آقای گل لیگ برتر ایران 1400-1399

آقای گل لیگ برتر ایران 1400-1399

آمار گلزنان لیگ برتر فصل بیستم

  • سجاد شهباززاده در 28 بازی، تعداد 74 شوت زده و 4 پاس گل داده و موفق به زدن 20 گل در دروازه های حریف شده است و آقای گل لیگ برتر بیستم شد.

 

  • گاودین منشا در 27 بازی، 58 شوت و 2 پاس گل ثبت کرده و در نهایت با 14 گل زده مقام دوم گلزنان بیستمین لیگ برتر را به دست آورد.

 

  • محمد عباس زاده با حضور در 29 بازی، 61 شوت و 12 گل زده رتبه سوم گلزنان بیستمین لیگ برتر را از آن خود کرده است.

 

  • امین قاسمی نژاد در بیستمین لیگ برتر 26 بازی انجام داد و 52 شوت و 1 پاس گل در کارنامه خود دارد و با 11 گل زده در رتبه چهارم لیگ بیستم جای گرفته است.

 

  • احمد نورالهی هم با 28 بازی و تعداد 68 شوت و 3 پاس گل و 10 گل زده، در رده پنجم گلزنان لیگ برتر 00-99 قرار دارد.

 

فصل جدید برای آقای گلی لیگ برتر

حالا با پشت سر گذاشتن بیستمین لیگ برتر کشور، آقای گل لیگ برتر 00-99 برای فصل جدید فوتبالی خود تصمیمی نگرفته است. آیا شهباززاده در اصفهان می ماند و یا یکی از تیم های پایتخت را برای فصل جدید انتخاب خواهد کرد؟ در این میان زمزمه هایی به گوش می رسد که تیم پرسپولیس خواهان به کارگیری سجاد شهباززاده در ترکیب خود است. اگر شهریار مغانلو از تیم پرسپولیس جدا شود، آقای گل لیگ برتر بیستم، بهترین جایگزین برای او خواهد بود.

تیم استقلال تهران هم ظاهرا خواهان این بازیکن است. خبرهای رسیده از باشگاه استقلال حاکی از آن است که شیخ دیاباته در فصل جدید قطعا از تیم استقلال جدا خواهد شد و مهدی قائدی نیز احتمالا لژیونر می شود. فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال می خواهد از بازیکنی در تیمش استفاده کند که سابقه بازی در استقلال را داشته باشد و چه کسی بهتر از آقای گل لیگ برتر. حال باید دید سجاد شهباززاده با کدام تیم فصل جدید را آغاز خواهد کرد؟!

البته بعید است سپاهان با وجود عملکرد بسیار خوبی که سجاد شهباززاده به عنوان مهاجم در این تیم داشته است، قرارداد با او را تمدید نکند.

 

سجاد شهباززاده کیست؟

آقای گل لیگ برتر امسال، متولد سال 68 در اردبیل می باشد. فوتبال را به صورت حرفه ای در تیم سایپا شروع کرد و 20 گل در مجموع 90 بازی به ثمر رسانده است. سال 93 طی قراردادی سه ساله با استقلال تهران، دو فصل برای این تیم بازی کرد و 19 گل هم نتیجه این بازیها بود. در نقل و انتقالات سال 95 به تیم آلانیا اسپور ترکیه پیوست ولی فقط چهار بازی برای این تیم داشت و فصل ناموفقی برای سجاد شهباززاده رقم خورد.

وی به قصد بستن قرارداد با تیم استقلال، قرارداد با آلانیا را فسخ کرد. اما به خاطر محرومیت تیم استقلال در بازار نقل و انتقالات، گزینه انتخابی شهباززاده تیم تراکتورسازی تبریز بود. بخت با سجاد شهباززاده یار نبود و این تیم هم از بازار نقل و انتقالات محروم شده بود. پس از مدتی آقای گل لیگ برتر بیستم تصمیم گرفت به تیم نفت تهران ملحق شود و با گل او تیم نفت تهران قهرمان جام حذفی 96-1395 شد. بالاخره سال 96 دوباره به استقلال برگشت ولی عملکرد ضعیفش باعث شد که تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد.

پس از آن به باشگاه القطر پیوست ولی در این باشگاه هم به دلیل مصدومیت نیم فصل 97-96 را بدون تیم گذراند برای فصل 98-97 با پیشنهاد امیر قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان، به این تیم دعوت شد و پس از دو فصل رکود، دوباره جان گرفت. سجاد شهباززاده در تیم سپاهان و با حضور محرم نویدکیا به عنوان سرمربی به دوران اوج رسید. او توانست در پایان هفته 18 شانزده گل به ثمر برساند و سه پاس گل هم بدهد. همین پیشرفت ها باعث شد تا بعد از سالها حضور در باشگاههای مختلف، به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شود.

از جمله موفقیت های سجاد شهباززاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سال 95-1394 آقای گل جام حذفی شد.
  • سال 1399 به عنوان بهترین مهاجم سال برنامه نوروز فوتبالی انتخاب شد.
  • سال 1400-1399 به 20 گل توانست آقای گل لیگ برتر ایران شود.

موفقیت های باشگاهی این بازیکن در کنار تیم استقلال رقم خورد یعنی در سال1394-95 با تیم استقلال نایب قهرمان جام حذفی شد. سال 96-1395 با نفت تهران قهرمان جام حذفی شدند و سال 98 هم با بازی در تیم سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر شدند.

سجاد شهباززاده پس از گذراندن فصلی خوب کنار سپاهان، در آینده نزدیک باید تصمیم بگیرد که در نقل و انتقالات تابستانی اصفهان می ماند و یا به تهران سفر می کند!

		مهاجم سپاهان، آقای گل لیک برتر کشور                                                                      مهاجم سپاهان، آقای گل لیک برتر کشور

جدیدترین اخبار ورزشی ایران و جهان را با ما در شجرنیوز و یا کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام شجرنیوز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.