شبکه اجتماعیاخبارفناوری

معرفی و اعلام زمان عرضه نسخه اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید

در این مجال به معرفی و اعلام زمان عرضه نسخه اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید می پردازیم و سپس برخی معایب و محاسن آن را به شما علاقه مندان معرفی می کنیم. در پایان نیز به نکاتی درخصوص مسائل امنیتی این اپلیکیشن و نحوه دسترسی کاربران ایرانی می پردازیم.

معرفی و اعلام زمان عرضه نسخه اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید

پايگاه خبري تحليلي خبري شجرنيوز: اگر شما هم از آدمهایی هستید که هر روز در فضای مجازی چند ساعتی را می گذرانید، حتماً لابه لای این حجم عظیم اطلاعات با شبکه اجتماعی تحت عنوان کلاب هاوس (Clubhouse) برخورد کرده‌اید. کلاب هاوس خود نوعی شبکه اجتماعی صوتی می باشد یعنی پایه و اساس آن چت صوتی است. هدف ما در این مجال آشنایی با کلاب هاوس برای اندروید است اما بهتر است قبل از آن کمی بیشتر درمورد کلاب هاوس بدانیم.

کلاب هاوس چیست؟

فرض کنید وارد اتاق یا فضایی می شوید که چندین نفر در آن حضور داشته و در حال صحبت کردن با هم هستند. شما به عنوان تازه وارد می توانید با این جمع معاشرت داشته باشید و یا آنکه از صحبت هایی که میان آنها رد و بدل می شود، استفاده کنید. کلاب هاوس اپلیکیشنی است که نسخه بتا ارائه شده و قرار است به زودی نسخه اندروید آن نیز وارد بازار شود. کلاب هاوس به شما اجازه می دهد اتاق های گفتگو ایجاد کنید و دیگران هم در این فضا با شما شریک شوند و به بحث و گفتگو بپردازید البته به طور زنده و همزمان. یعنی آنکه مانند برخی دیگر از شبکه های اجتماعی نمی توانید مکالمات را ضبط کنید. در واقع چیزی شبیه به رادیوی آنلاین است. البته اتاقهای زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد که شما با حضور در هر کدام نظرات مختلف افراد را می شنوید. این اپلیکیشن ابتدای سال 2020 در حضور اشخاص سرشناسی مانند ایلان ماسک و کانیه وست اعلام وجود کرد و بیشترین استقبال هم از سمت افراد مشهور، سلبریتی ها و حتی سیاستمداران بود که این مسئله باعث شد به سرعت در سرتاسر جهان محبوب و معروف شود. کلاب هاوس چیزی شبیه به رادیوی آنلاین است. این شبکه اجتماعی در نسخه بتا قابل دسترسی برای کاربران آیفون بود. کلاب هاوس برای اندروید قرار است به زودی وارد بازار شود

کلاب هاوس اندروید

کلاب هاوس اندروید

 

مزایای کلاب هاوس

  • اولین حسن این شبکه اجتماعی، ایجاد فضای تعاملی آزاد برای کاربران است.
  • بدون در نظر گرفتن طبقه و جایگاه اجتماعی فرد می تواند با دیگران ارتباط بگیرد.
  • این فضا بسیار مناسب برای بازاریابی و انتقال اطلاعات درخصوص کسب و کار می باشد به شرط آنکه درست و به جا استفاده شود
  • به سادگی میتوان اتاقی برای مباحث تخصصی ایجاد کرده و با متخصصین آن حوزه ارتباط گرفت. اگر به دنبال مهارت خاصی می گردید، این شبکه اجتماعی به شما کمک می کند خیلی راحت و سریع افرادی باتجربه را پیدا کرده و از مهارت و دانش آنها استفاده کنید.

 

معایب کلاس هاوس

  • ممکن است زمان زیادی را در اتاق های گفتگو صرف کنید و حتی به مرور زمان به بودن در این شبکه عادت کرده و به نوعی اعتیادآور باشد در نتیجه زمانی را می توانستید صرف کارهای مفیدتری کنید از دست خواهید داد.
  • اگر اتاقی که در آن وارد شدید کوچک باشد، قطعاً به راحتی می توانید به آنچه می خواهید برسید ولی به خاطر شهرت این اپلیکیشن و حجم بالای استفاده از آن، در برخی از اتاق ها به دلیل ازدحام و شلوغی زیاد ممکن است سردرگم شوید و ساعتها برای طرح مسئله یا صحبت خود منتظر بمانید.
  • در هر رابطه ای اعتماد حرف اول را می زند. با کمی جستجو در اتاق های گفتگوی کلاب هاوس و شنیدن نظرات، دیدگاهها و سخنرانی ها ممکن است خیلی سریع به گوینده اعتماد کنید در حالی که شاید واقعی نباشند. یعنی گوینده در دنیای واقعی آن چیزی که در این محیط از خود ارائه می دهد، نباشد.

 

کلاب هاوس برای اندروید کی وارد بازار می شود؟

چندی پیش اکثر خبرگزاری ها در خبرهای خود اعلام کردند که نسخه اندروید کلاب هاوس(Clubhouse) به زودی در کل دنیا عرضه می شود. باتوجه به اینکه بیشتر کاربران مشتاق ارائه نسخه اندروید این شبکه اجتماعی بودند، کلاب هاوس برای اندروید در 21 مه امسال یعنی اردیبهشت ماه برای برخی از کاربران قابل دسترسی شد ولی بسیاری از کشورها هنوز امکان استفاده از این شبکه اجتماعی را ندارند.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نحوه دسترسی به کلاب هاوس

هر کاربر برای دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب هاوس(Clubhouse) حتماً باید دعوت نامه داشته باشد. داشتن دعوت نامه بدین معناست که هنوز ارائه این اپلیکیشن عمومی نشده و مسئولین امر در تلاش برای ارتقاء و رشد آن می باشند.

بعد از آنکه دعوت نامه دریافت کردید می توانید با ایجاد حساب کاربری برای خود، مشاهده کنید که کدام اتاق گفتگو در حال پخش زنده است. همچنین می توانید علاقه مندی های خود را تعیین کرده و کلاب هاوس هم بر همین اساس اتاق های گفتگو را به شما نشان می دهد.

یک راه ساده برای حضور در کلاب هاوس(Clubhouse) آن است که از شخصی دیگر که از این برنامه استفاده کرده بخواهید شما را مستقیماً دعوت کند. البته به یاد داشته باشید که هر شخص فقط حق یک دعوت را دارد و زمانی که از این شبکه اجتماعی استفاده کرد امکان سه دعوت دیگر برای او فعال خواهد شد.

 

رقبای کلاب هاوس

شرکت های بسیاری در حوزه فناوری ترغیب شدند تا با کلاب هاوس رقابت کنند. شرکت هایی مانند فیسبوک، لینکدین، ردیت، دیسکورد، اسپیسز سرویس چت صوتی را به برنامه های خود اضافه کردند. حالا کلاب هاوس باید خیلی بیشتر از قبل تلاش کند تا کاربران خود را حفظ نموده و برای همین به قابلیت های این برنامه روز به روز اضافه می کند. البته قطعاً با ارائه نسخه اندروید سرعت رشد این اپلیکیشن چندین برابر خواهد شد.

 

حضور کاربران ایران در شبکه اجتماعی کلاب هاوس

در ایران فعلاً همراه اول برای احراز هویت شماره تلفن حمایت و پشتیبانی نمی کند و کاربران مجبورند که از اپراتورهای دیگر برای ثبت نام استفاده کنند تا با دریافت پیامک احراز هویت بتوانند وارد این فضا شوند. البته این امر مشکلات زیادی را برای کاربران ایرانی به وجود آورده است.

معرفی و اعلام زمان عرضه نسخه اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید

انتظار برای عرضه نسخه اندروید کلاب هاوس

 

امنیت کاربران در کلاب هاوس

همان طور که گفتیم گفتگو در این شبکه اجتماعی به صورت زنده پخش می شود و امکان ضبط ندارد. بعد از آنکه مدیر صفحه گفتگو در اتاق های گفتگو را ببندد همه چیز تمام شده و امکان ادامه گفتگو نیست. پیشنهاد می کنیم مراقب آنچه می گویید باشید چون امکان سوء استفاده به وسیله کاربران هست.

از شما دعوت می کنیم برای دریافت مطالب به روزتر درخصوص نسخه اندروید کلاب هاوس شجرنیوز را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.