90 درجهاخبارورزش

همه چیز درباره درگیری اسکوچیچ و شماره ۹؛چه شد که طارمی به لیست سیاه رفت؟

ستاره تیم ملی فوتبال ایران بعد از یک توییت جنجالی، پیراهن تیم ملی را فعلا از دست داده است.

دراگان اسکوچیچ، پس از پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اسامی ۲۷ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد

به گزارش شجرنيوز، تیم ملی فوتبال ایران باید طی روزهای ۲۰ و ۲۵ آبان‌ماه در چارچوب دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم‌های ملی لبنان و سوریه برود.

در همین راستا دراگان اسکوچیچ، پس از پایان هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اسامی ۲۷ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد که سورپرایز بزرگ دعوت نکردن از مهدی طارمی بود. ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان که در دور نهایی انتخابی جام جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و ۲ گل زده و ۲ پاس گل داده است بعد از صحبت‌های کنایه‌آمیزش مورد غضب سرمربی کروات تیم ملی قرار گرفت و به این اردو فراخوانده نشد.

ماجرا از این قرار است که دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های کروات به انتقاد از درک تاکتیک بازیکنان ایرانی پرداخت. بخشی از صحبت‌های او به این ترتیب بود: فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است.

آنها هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به بلند مدت نگاه می‌کنم، به نظرم آنها پیشرفت خواهند کرد و سطحشان بسیار بالا خواهد آمد. اروپایی‌ها از نظر تاکتیکی همیشه خوب بودند و حضور بازیکنان ایران در اروپا می‌تواند این روند بهبود تاکتیکی بازیکنان ایران تسریع بخشد.

مهدی طارمی هم بعد از این اظهار نظر و در کوران مسابقات تیم پورتو در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا پاسخ اسکوچیچ را با یک توییت داد: ” باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و .… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است زنده باد ایران.”

همین پاسخ کافی بود تا فضای مجازی از اختلاف و درگیری به وجود آمده بین سرمربی و ستاره تیم ملی پر شود. عده‌ای حق را به اسکوچیچ دادند و بخش دیگری از دنبال‌کنندگان تیم ملی ستاره بوشهری تیم ملی را محق دانستند؛ اما حالا با تصمیم جنجالی آقای سرمربی ماجرا وارد فازه تازه‌ای شد.

ما بدون شماره ۹ باید به مصاف لبنان و سوریه برویم؛ آن هم در شرایطی که می‌توانستیم با ۲ پیروزی تا حد زیادی صعودمان به جام جهانی را قطعی کنیم. اسکوچیچ تصمیم گرفته برای حفظ دیسیپلینش روی نام ستاره بزرگ تیمش قلم قرمز بکشد. باید دید واکنش‌ها به این تصمیم چه خواهد بود و تیم ملی در نبود طارمی مقابل رقبای خود چه نتایجی را کسب می‌کند.

 

منبع: ايرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.