اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

واحد گازی تولید انرژی نیروگاه ری پس از تعمیر به شبکه سراسری پیوست

مدیرعامل نیروگاه ری اعلام کرد: تعمیرات اساسی واحد گازی ۸۵ مگاواتی شماره ۳۳ این نیروگاه در کوتاهترین زمان ممکن با تکیه بر توان متخصصان داخلی به پایان رسید و این واحد با موفقیت استارت خورد و به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

واحد گازی تولید انرژی نیروگاه ری پس از تعمیر به شبکه سراسری پیوست

به گزارش شجرنیوز، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری در این باره گفت: این واحد گازی بطور غیرمترقبه و با نشتی شدید بخار روغن و آلارم حریق، به منظور تعمیر از اواسط مهر ماه با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات اساسی، دوباره به مدار تولید بازگشت و با شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

وی اظهار داشت: در طول تعمیرات اساسی واحد شماره ۳۳ میتسوبیشی که توسط متخصصان توانمند نیروگاه ری انجام شد، اقداماتی از قبیل خارج کردن و دمونتاژ قطعات توربوکمپرسور، ماشینکاری در محل دیسک ردیف چهار توربین،طراحی و ساخت سیل آببندی جدید برای توربین، تست پره های متحرک، تعویض پره های ثابت ردیف اول توربین، انجام تست های غیر مخرب، دمونتاژ، تست و تعویض قطعات محفظه احتراق انجام شد.

رکورد بیشترین تعداد تعمیرات اساسی، بازدید مسیر داغ و بازدید محفظه احتراق در بین نیروگاه های کشور
این مسئول خاطرنشان کرد: نیروگاه ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ و از اواسط مهر ماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز کرد.

مدیر عامل نیروگاه ری ادامه داد: ۶ تعمیرات اساسی، سه بازدید مسیر داغ توربین و ۱۲ بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه ری و پرسنل تلاشگر این نیروگاه رقم زده است، بطوری که تمام واحدهای گازی متنوع نیروگاه ری در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ مورد بازدید و تعمیرات دوره ای قرار خواهند گرفت.

بادرستانی با بیان اینکه تا پایان سال، تمام واحدهای این نیروگاه مورد بازدید و تعمیرات قرار خواهند گرفت، یادآور شد: در حال حاضر نیز هفت واحد این نیروگاه به طور همزمان تنها به دست کارشناسان و متخصصین نیروگاه ری در حال تعمیرات اساسی است.

وی همچنین از آغاز عملیات تعمیرات واحدهای این نیروگاه همزمان با پایان یافتن پیک مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: در فصل تعمیراتی امسال ۲۱ واحد گازی این نیروگاه جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.