اخبار شهر تهراناخبارخبر مهمدر استان

واکنش ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران به توافق ایران و عربستان

ائمه جمعه استان تهران با تاکید بر اینکه ایران و عربستان به نفع کل منطقه و جهان اسلام است ابراز داشتند که این توافق پیروزی بزرگی برای ملت ایران و شکست سنگینی برای آمریکا و اسرائیل بود.

به گزارش شجرنیوز، از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های آخرین هفته سال 1401 با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و اهمیت حفظ حرمت ماه خدا اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه سعادت و خوشبختی است و باید به آن توجه شود، لذا از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تقاضا داریم مراقب باشند زیرا هیچ‌کس حق بی‌احترامی به ماه رمضان را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به‌روز 29 اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت افزود: 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت توسط آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق است، اما دشمن با حیله و تفرقه‌اندازی کودتای ننگینی را شکل داد اما امام راحل محکم در مقابل دشمن ایستاد.

امام جمعه پاکدشت در ادامه گفت: توافق بین عربستان و ایران با وساطت چین شکل گرفت و سیاست‌های امام راحل و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران دوستی با همه کشورهاست، در قهر ایران و عربستان دشمن توانست در نبود ایران نفوذ کند و کشتار حجاج در 2 مرحله به‌صورت عمدی انجام شد و سود اصلی این دشمنی را آمریکا و اسرائیل بردند.

لزومی اذعان کرد: این توافق در حالی انجام شد که اغتشاشات و داعش ضدانقلاب با حمایت مالی عربستان شکست خورد و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه بیشتر شد و 22 بهمن با حمایت مردم برگزار شد و سود اصلی را در این توافق مردم مظلوم یمن می‌برند زیرا ایران به‌خوبی می‌داند چگونه مستشار خود را به یمن بفرستد و لشکر عربستان را بیرون براند.

امام جمعه پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: دولت قبل با دلایل واهی دوستی ایران را با کشورهای همسایه از بین ‌برد اما دولت انقلابی به‌خوبی در اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی حرکت کرد زیرا دشمن به دنبال پیدا کردن روزنه است، قهر ایران با کشورهای همسایه به نفع اسرائیل و آمریکا است که بیشترین منافع را به دست می‌آورند.

توافق با عربستان قدرت منطقه‌ای ایران را در جهان مستحکم کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه عید باستانی نوروز محسناتی دارد اظهار داشت: نظافت و خانه تکانی، صله و هدیه دادن، دید و بازدید و صله ارحام و دیدار بزرگان ریشه در اسلام دارد که در اعیاد نوروز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با نو شدن سال و تحول در طبیعت و پوشیدن لباس نو و تمیز، دل‌ها و احوال مردم به احسن الاحوال متحول شود افزود: در این ایام فقراء و نیازمندان فراموش نشود و از هر نوع گناه، اسراف و تبذیر باید پرهیز کنید.

امام‌جمعه گلستان به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و یادآور شد: این توافق نشان از قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی و ثمره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و نشان از شکست جریان اپوزیسیون خارج نشین و گردانندگان اینترنشنال و… است.

نورپور خاطرنشان کرد: این توافق به نفع ایران و عربستان است و به نفع کل منطقه و جهان اسلام است و عموم کشورها به‌جز آمریکا و اسرائیل از این توافق استقبال کردند که این خود دلیل روشن بر اهمیت و آثار سازنده این توافق را نشان می‌دهد.

مقاومت مردانه و ایستادگی شجاعانه ملت ایران در جنگ ترکیبی دشمنان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در این سال دشمنان هر چه در توان داشتند را به میدان آوردند و هدف آن‌ها تنها براندازی نظام و تغییر حکومت نبود، هدف تجزیه ایران و تکه‌تکه کردن کشور بود که با بیداری و ایستادگی مردم شکست خوردند.

وی افزود: توافق ایران و عربستان به اعتراف رسانه‌های غربی و صهیونیستی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران و شکست سنگینی برای آمریکا و اسرائیل بود.

امام‌جمعه رباط‌کریم تصریح کرد: توافق تهران – ریاض نشان از قدرت و اقتدار ایران و بی‌اعتمادی عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نسبت به آمریکا است.

ترابی بیان کرد: باید از فرصت بهار قرآن برای آشنا نمودن نسل جوان و نوجوان با قرآن کریم بهترین استفاده را نمود.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: پیام تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن این است که باید با بهره‌مندی از قرآن کریم سال جدید را با روحی تازه، نیتی پاک‌تر و اعمال شایسته‌تر شروع کنیم.

توافق ایران و عربستان سعودی رویای براندازان را به کابوس تبدیل کرد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل کاظمی امام‌جمعه پرند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش رو در آستانه سال نو اظهار داشت: توافق ایران و عربستان با وساطت چین، حادثه مهم سیاسی بود که در روزهای پایانی سال اتفاق افتاد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی پای این توافق آمده که جنگ رسانه‌های جهانی و اغتشاشات ادراکی و سیاسی چندماهه را با پیروزی پشت سرگذاشته است و حضور بی‌نظیر مردمی را در 22 بهمن متفاوت 1401 رقم زده است و با اقتدار در این مسیر گام برداشته است.

امام‌جمعه پرند بیان کرد: توافق ایران و عربستان سعودی با وساطت چین، بیشترین خسارت و زیان را به رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج وارد کرد و با این اقدام مقتدرانه رویاهای آشفته‌ آن‌ها تبدیل به کابوس شد.

کاظمی گفت: انقلاب اسلامی امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود را ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید آورد.

وی در ادامه گفت: استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آورد صدها هزار انسان شجاع و فداکار در هشت سال دفاع مقدس است.

کاظمی با اشاره به حمله آمریکا به عراق و سالروز مبارزه با تبعیض نژادی گفت: قدرت‌های انحصارگر جهان همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آن‌ها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند.

 وی سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران را یک رویداد مهم دانست و گفت: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان، دارای 7 درصد ذخایر معدنی جهان است همچنین منابع عظیم زیرزمینی از ظرفیت‌های کشور است که بسیاری از ظرفیت‌ها دست‌نخورده مانده است و این امر باعث شده است تا ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده‌نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان قرار بگیرد.

امام‌جمعه پرند در پایان خاطرنشان کرد: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به این توافق نیاز داشته و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کرده‌اند و بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است و برگزاری رزمایش سه کشور ایران و چین و روسیه هم یکی دیگر از این پیروزی‌ها برای ایجاد کمربند امنیتی در منطقه است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.