صنعت و تجارتاخباراقتصاد

وزارت اقتصاد رکن تولید و توسعه صنعتی

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: اقتصاد هوشمند ابزاری برای برداشتن گام های بزرگ و استفاده حداکثری از منابع به منظور عبور از تنگناهای اقتصادی است آنچه که در شرکت های تولیدی رخ داد حمایت از آنها برای رسیدن به همین مطلوب بود همچنین محور “بهبود محیط کسب و کار” به عنوان یکی دیگر از طرح های توسعه ای بود که با همه قوا به آن پرداخته و در جهت اجرا و عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شد.

در چند ساله اخیر و با توجه به عمق مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها بسیاری از صنایع با مشکل روبه‌رو شدند و شماری از این شرکت‌های مولد از مسیر تولید خارج و به فکر سرمایه گذاری در بخش های دیگر افتادند.

اینک که عزم دولت جدید برای حمایت از تولید و رساندن آن به شاهراه تجارت برون مرزی جدی تر است باید گفت می توان به آینده درخشان برای صنعت بیش از گذشته امیدوار بود چرا که در این صورت است که قادر خواهیم بود بر مشکلات اقتصادی، اشتغال، تورم و…فائق آمده و مسائل ناشی از تحریم ها را رفع کنیم.

امید است که وزارت اقتصاد با “انضباط مالی و مولدسازی دارایی های دولت” بتواند بسیاری از این مجموعه ها را در مسیر درست تولید و ارزآوری هدایت کند و با رفع موانع و مشکلات بهبود تولید را رقم بزند.

وزارت اقتصاد به عنوان یکی از بازوهای کارآمد کابینه دولت با اشراف به آنچه که بر صنایع می گذرد می تواند بسیاری از مشکلات را نیز رفع کند تا بیش از گذشته شاهد رخدادها و موفقیت در بسیاری دیگر از شرکت های صنعتی و تولیدی زیر مجموعه این وزارت خانه باشیم.

این وزارتخانه باید در قالب یک برنامه عملیاتی مدون، جامع، همه‌سو نگر و ترسیم اهداف، گام ها و معیارهای ارزیابی عملکرد دقیق، در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداکثر اهتمام بتواند بخشی از صنایع تحت مدیریت خود را که مشکل دارند به سمت و سوی درست هدایت نماید.

یکی از شرکت‌های این گروه، مجموعه خوش نام و قدیمی پاکسان است که همواره تلاش نموده تا با ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت رضایتمندی مشتریان و تمام کسانی که در حیات شش دهه ای این مجموعه به آن امید و اعتماد دارند جلب کند و با حرکت درست و پیشروی در مسیر موفقیت برنامه های توسعه ای خود را گام به گام اجرا نماید.

بی شک موفقیت هایی که این مجموعه در دوران حیات خود کسب کرده اتفاقی نیست و نتیجه تلاش، همت بلند و برنامه ریزی همه مدیرانی است و کارکنان بخش هایی از این مجموعه بودند و در چهارچوب اهداف سازمانی مدیرعامل مجموعه حرکت کرده اند.

شرکت پاکسان در 60 سالی که از عمرش می گذرد همواره کوشیده با بهترین عملکرد بالاترین بازدهی را در تولید، فروش و صادرات داشته باشد. کسب مقام های متعدد کشوری در حوزه صادرات و حضور محصولات آن در بیش از 18 کشور جهان مؤید این موضوع است که این مجموعه با هدایت و راهبری مدیرعامل و همراهی کارکنان خدوم و زحمتکش توانسته با تدوین نقشه راه درست در مسیر شکوفایی حرکت کند و تولید و صادرات قابل اعتنائی را به نام خود ثبت نماید.

باید به این نکته اشاره کرد؛ هرآنچه که شرکت پاکسان و سایر شرکت های موفق در صنعت کاشته و درو کرده در چارچوب تدابیر هوشمندی بوده که فضای وزارت اقتصاد به عنوان متولی این مجموعه آن را محقق نموده و با درک درست این حقیقت که دستیابی به موفقیت تنها در گرو تقویت بخش‌های پیشران اقتصادی و زنجیره های تولید، تشویق سرمایه گذاری، حمایت از نوآوری و رفع موانع تولید محقق می‌شود.

شایسته سالاری و به کارگیری تخصص در مدیریت رمز اصلی این موفقیت هاست. استفاده از مدیران توانمند در پست های کلیدی و استفاده از افراد شایسته و پاکدستی که می توانند در کنار خدمت جهادی سربازان نبرد اقتصادی در سنگر تولید باشند نیز بسیار ضروری است.

توانمندی در کنار تجربه می تواند باعث پدیدار شدن نیروی محرکه‌ای ورای تصور در یک مجموعه تولیدی شود به نحوی که افراد شاغل در آن مجموعه را به تلاشی مضاعف وا دارد و آنها را مستقیم در خط برنامه های سازمان قرار دهد و هم‌آهنگ با برنامه های مدیران بالادستی حرکت کنند و با ضرب آهنگی پیوسته در کنار تولید مستمر اتفاقات مثبت بسیاری را رقم بزنند.

افتخارات بسیاری که این مجموعه کسب کرده و برگ های زرینی که به ویترین این مجموعه افزوده شده نتیجه حمایت های کل مجموعه های بالا دستی از شرکت پاکسان است که با درایت و هوشمندی به بار نشسته و در حقیقت متعلق به همه این خانواده بزرگ و تمام کسانی است که به این مجموعه عشق می ورزند.

اینک که از تلاطم منفی و مشکلات تولید کاسته شده در راستای جهش تولید، باید دارایی ها و منابع دولت را به کارآ ترین شکل استفاده و اعتبارات بانکی را در مسیر تولید هدایت کرد تا از آن به بهترین نحو ممکن بهره برد.

یادآوری این نکته ضروریست که، تحقق برنامه های نظام در صنعت و تولید در بستر محیطی با ثبات مدیریت، برنامه ریزی و مدیریت اقتصادی درست امکان پذیر است و فضای کسب و کار مناسب و جریان درست نظام تأمین مالی کارآمد می تواند زمینه های موفقیت بنگاه های اقتصادی را فراهم کند.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.