اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

وزیر ارشاد: سرانه فرهنگی پایین در مسکن مهر باعث آسیب خانواده‌ها می‌شود

وزیر ارشاد گفت: جمعیت شهر پرند به 400 هزار نفر رسیده و چشم‌انداز آن 700 هزار نفر است، ولی هم‌پای آن زیرساخت‌های لازم و مراکز فرهنگی احداث نشده و به همین دلیل خانواده‌ها در معرض آسیب هستند و باید این کمبودها را برطرف کنیم.

وزیر ارشاد: سرانه فرهنگی پایین در مسکن مهر باعث آسیب خانواده‌ها می‌شود

به گزارش شجرنیوز، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم شامگاه جمعه در نشست مشترک نخبگان و ملاقات مردمی در محل فرمانداری شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده هیئت دولت و رئیس جمهور به این شهرستان آمده‌ام تا حرف‌های شما و مشکلاتی که وجود دارد، همینطور پیشنهاداتی که مطرح می‌شود را بشنوم و به هیئت دولت ارائه دهم.

وی با اشاره به مشکلات و نارسایی‌های حوزه فرهنگی گفت: ان‌شاءالله در یک بازه زمانی یک‌ساله مشکلات مطرح شده از جمله تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، اختصاص زمین برای مجموعه‌های فرهنگی و آماد‌ه‌سازی تجهیزات لازم را برطرف خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با استیجاری بودن مکان اداره ارشاد شهرستان رباط‌کریم افزود: این مشکل را هم حل خواهیم کرد و جایی مناسب برای این اداره اختصاص خواهیم داد و در عین حال برای هنرمندان این شهرستان نیز جایگاه خوبی را در آن پیش‌بینی خواهیم کرد.

اسماعیلی با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در شهرک آبشاسان و مسکن مهر پرند تصریح کرد: واقعا این قابل قبول نیست که این همه ساختمان ساخته شده باشد بدون توجه به آماده کردن زیرساخت‌ها، لذا باید بتوانیم مشکلات را حل کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی با اشاره به ۲۰ سفر استانی به شهرستان‌های مختلف بیان کرد: در این سفرها بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای اتمام پروژه‌های فرهنگی تخصیص داده‌ایم. اینها پروژه‌هایی بودند که بیش از ۱۶ سال قبل آغاز شده بود و کلا در این مدت، ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده بوده و ما در این ۹ ماه دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد تومان یعنی به اندازه هزینه ۱۶ سال گذشته اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص دادیم.

نماینده دولت در خصوص تولید کاغذ و خودکفایی آن در کشور تاکید کرد: چهار مجموعه صنعتی را در کشور آماده کردیم تا پیگیری کنند که بتوانیم نیاز مجموعه‌های تولید کاغذ را حل کنیم، بنای ما این است که مشکلات را حل کنیم و انشاءالله تا یک سال و نیم آینده چهار مجموعه صنعتی تولید کاغذ داشته باشیم و بتوانیم بیش از نیاز کشور، کاغذ تولید کنیم و حتی آن را صادر کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: وظیفه دولت خدمت‌گزاری و نوکری مردم است و با افتخار هم این کار را انجام می‌دهد و وزار نیز در دولت تمام تلاششان را می کنند و شب و روزشان را به هم دوخته‌اند تا کار انجام دهند که البته این وظیفه ما است و منتی نداریم.

وی با اشاره به کمبود و ناچیز بودن سرانه‌های فرهنگی در پرند گفت: شهر پرند از افتخارات جمهوری اسلامی است، این منطقه زمانی بیابان بوده و امروز جمعیت آن به ۴۰۰ هزار نفر رسیده که چشم‌انداز آن جمعیت بالای ۷۰۰ هزار نفر است و این یک اتفاق مهم و بزرگ است، ولی متاسفانه هم‌پای آن زیرساخت‌های لازم دیده نشده و ما دچار مشکلات شده‌ایم و برای حل کمبودها باید اقدام کنیم که خب طبیعی است که زمان می‌برد.

وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی در همین خصوص با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرک آبشناسان خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که داده شد منطقه آبشناسان با ۲۵ هزار سکنه فقط یک مدرسه دارد در مساکن مهر مسجد به اندازه سرانه جمعیت نداریم، مراکز فرهنگی نداریم و به همین دلیل خانواده‌ها در معرض آسیب هستند و طبیعی است که باید این کمبودها را برطرف کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.