اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

وعده معاون رئیس‌ جمهور برای اتصال متروی اسلامشهر به بهارستان‌

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به امکان اتصال مترو از اسلامشهر به بهارستان گفت: روند اتصال مسیر ۶ کیلومتری مترو اسلامشهر به بهارستان با سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و بخش خصوصی امکان پذیر است.

وعده معاون رئیس‌ جمهور برای اتصال متروی اسلامشهر به بهارستان‌

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، محسن منصوری صبح امروز در شورای اداری شهرستان بهارستان با بیان اینکه بیش از 750 هزار نفر در 62 کیلومترمربع بهارستان زندگی می‌کنند اظهار داشت: پیشنهاد 600 میلیارد تومانی برای احداث تصفیه خانه و شبکه آب و فاضلاب بهارستان در جهت توسعه زیرساخت‌ها مطرح شده است.

وی با تأکید بر احداث بیمارستان نسیم‌شهر افزود: 150 کلاس درس جهت ارتقاء سرانه‌های آموزشی در بهارستان به زودی ساخته می‌شود و حضور اتباع در بهارستان کسری فضاهای آموزشی را تشدید کرده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهرستان بهارستان از نظر شاخص‌ها محروم‌ترین شهرستان استان تهران است ابراز داشت: کمربندی جنوبی بهارستان، اسلامشهر و رباط‌کریم را به یکدیگر متصل می‌کند که به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر امکان تخصیص این اعتبار وجود ندارد و با 500 میلیارد تومان می‌تواند مسیر اسلامشهر به بهارستان را تکمیل کرد.

منصوری توجه به بافت فرسوده منطقه شهری شهرهای بهارستان را حائز اهمیت دانست و گفت: ساختار اداری و درجه فرمانداری بهارستان باید ارتقاء یابد و چابک سازی در ادارات باید با جدیت دنبال شود.

وی با تأکید بر تکمیل اماکن ورزشی نیمه‌تمام بهارستان افزود: 6 کیلومتر به اتصال مترو از میدان نماز اسلامشهر به بهارستان وجود دارد که می‌تواند با صدور مجوز مطالعات آن روند اتصال مترو به بهارستان را با سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها و بخش خصوصی عملیاتی کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به صدور مجوز فعالیت چهار لکه صنعتی بهارستان اشاره و اضافه کرد: در لکه‌ها و شهرک صنعتی بهارستان بین واحدهای تولیدی و صنعتی اراضی بایر وجود دارد که کاربری آن‌ها کشاورزی محسوب می‌شود و مشکلاتی برای صنعت‌گران به وجود آمده است که باید کاربری آن‌ها در تبصره یک ماده یک تغییر کند.

منصوری به تعیین تکلیف ظرفیت خالی دانشگاه پیام نور تأکید کرد و افزود: در حوزه ارتقای امنیت ساخت دو کلانتری در شهرهای نسیم‌شهر و گلستان الزامی است.

وی تصریح کرد: محصورسازی رودخانه‌های بهارستان جهت افزایش ایمنی با 40 میلیارد تومان می‌تواند به سرانجام برسد و مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی اطراف آن حل شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان با تأکید بر اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در بهارستان خاطرنشان کرد: جریان تبلیغی جدی و فشرده در حوزه فرهنگی و اجتماعی با حضور طلاب و علمای شهرستان انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.