آمریکااخباربین المللخبر مهم

پایتخت آمریکا در قُرُق نظامیان «گارد ملی» تا فروردین ۱۴۰۰

طبق گزارش رسانه‌های غربی، مقام‌های آمریکایی از بیم «تهدید افراط‌گرایی دست راستی» در نظر دارند حداقل تا ماه مارس(فروردین ۱۴۰۰) نظامیان گارد ملی را همچنان در پایتخت این کشور نگه دارند.

به گزارش شجرنیوز، نظامیان گارد ملی آمریکا که برای تضمین امنیت برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در واشنگتن دی سی پایتخت این کشور مستقر شدند، قرار است تا فروردین ۱۴۰۰ همچنان در این شهر بمانند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، مقام‌های آمریکایی در نظر دارند حداقل ۷۰۰۰ نظامی گارد ملی این کشور را حداقل تا ماه مارس (فروردین ۱۴۰۰) در پایتخت این کشور نگه دارند تا با تهدید ناشی از «افراطگرایی دست راستی» مقابله کنند.

به دنبال حمله ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) تعدادی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به کنگره آمریکا در واپسین روزهای حضور او در این منصب، وزارت دفاع (پنتاگون) نظامیان گارد ملی را به واشنگتن دی سی اعزام کردند و همچنین به منظور تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، ۲۵۰۰۰ نیروی گارد ملی در پایتخت مستقر شدند.

طبق گزارش دیلی میل به رغم خروج تعدادی از نظامیان گارد ملی آمریکا از پایتخت بعد از مراسم تحلیف، ۷۰۰۰ نظامی در پایتخت باقی می‌مانند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: «بیش از ۱۵۰۰۰ نظامی عضو گارد ملی آمریکا که واشنگتن دی سی را اشغال کرده بودند، اکنون دارند به خانه‌های خودشان بازگردانده می‌شوند اما ۷۰۰۰ تن از این نظامیان به دلیل “تهدید افراطگرایی دست راستی” تا ماه مارس (فروردین ۱۴۰۰) به ماموریت خود ادامه خواهند داد».

طبق گزارش دیلی میل، «تقریبا ۲۶۰۰۰ نظامی گارد ملی هفته گذشته از سراسر ۵۰ ایالت (آمریکا) در پاسخ به تشدید تهدیدهای امنیتی و خطر شورش‌های بیشتر بعد از شورش مرگبار ششم ژانویه به کنگره ایالات متحده به واشنگتن دی سی سرازیر شده بودند».

یک مقام گارد ملی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به وبگاه خبری آمریکایی «میلیتاری» که اخبار ارتش و نظامیان این کشور را پوشش می‌دهد، خبر داد، انتظار می‌رود حدود ۷۰۰۰ نظامی گارد ملی تا حداقل ماه مارس در پایتخت بمانند.

پایتخت
قدردانی همسر بایدن از گارد ملی آمریکا

«کریس رودریگز» مدیر «امنیت داخلی» آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود، تهدید ناشی از «افراطگرایی دست راستی» در پایتخت همچنان ادامه دارد.

ژنرال «دنیل هوکانسون» از مقام‌های ارشد گارد ملی آمریکا هم پیشتر اعلام کرد، کاهش تعداد نظامیان گارد ملی مستقر در پایتخت، به صورت تدریجی و با در نظر گرفتن شرایط انجام خواهد شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره ادامه حضور گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی در حالی انجام شده که «جیل بایدن» همسر جو بایدن و بانوی اول این کشور روز گذشته برای تقدیر از عملکرد نظامیان گارد ملی با تعدادی از آنها دیدار کرد.

همسر بایدن در جمع نظامیان گارد ملی آمریکا گفت: «من امروز به اینجا آمدم تا از شما به خاطر امن نگه داشتن من و خانواده‌ام تشکر کنم».

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، انتظار می‌رود که روند خروج نظامیان گارد ملی از پایتخت آمریکا با استفاده از اتوبوس یا هواپیما انجام شود.

انتشار تصاویر خوابیدن نیروهای گارد ملی در محوطه‌های باز و همچنین پارکینگ‌‌های خودروها در پایتخت آمریکا سبب شده که برخی از فرمانداران ایالت‌های آمریکا شامل نیوهمپشایر، تگزاس و فلوریدا بازگشت فوری نیروهای گارد ملی این ایالت‌ها به خانه‌های خودشان بعد از مراسم تحلیف شوند.

تشکر همسر رئیس‌جمهور آمریکا از نظامیان گارد ملی آمریکا مستقر در پایتخت این کشور در شرایطی انجام شده که در خبرها آمده بود، تعدادی از این نظامیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی که برای حفظ امنیت مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن مستقر شده‌اند،‌ تست ابتلا به کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.