دنیای فوتبالاخبارخبر مهمورزش

پرسپولیس در آزادی جشن قهرمانی می‌گیرد؟

در صورتی که نتایج هفته بیست و نهم به شکلی رقم بخورد که پرسپولیس یک هفته زودتر به عنوان قهرمانی برسد، جشن اهدای جام در هفته پایانی در قائم‌شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش شجرنیوز، لیگ برتر فوتبال ایران به هفته بیست‌ونهم رسیده و رقابت در بالا و پایین جدول در بالاترین حد خود در حال پیگیری است. در حال حاضر معادلات مختلفی برای روشن شدن تکلیف لیگ برتر وجود دارد اما هدف ما در این گزارش، آن معادله‌ای است که قهرمان فصل ۰۲-۱۴۰۱ را در همین هفته بیست‌ونهم مشخص می‌کند.

معادله شیرین برای پرسپولیسی‌ها

در حال حاضر به ترتیب پرسپولیس، سپاهان و استقلال بیشترین شانس برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر را دارند. این سه تیم در هفته بیست‌ونهم به ترتیب میزبان گل‌گهر، میزبان پیکان و مهمان مس رفسنجان هستند که در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل گل‌گهر، شکست سپاهان مقابل پیکان و صرف نظر از نتیجه بازی استقلال و مس رفسنجان، پرسپولیس یک هفته زودتر به عنوان قهرمانی می‌رسد که تنها حالت مشخص شدن قهرمان، یک هفته مانده پایان رقابت‌های لیگ برتر است.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا در صورت رخ دادن چنین نتایجی در هفته بیست و نهم، جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود یا خیر؟

سازمان لیگ فوتبال پیش از شروع هفته بیست و هفتم سفارش ساخت سه جام قهرمانی را داده بود و به همین دلیل کمبودی از این بابت وجود ندارد. با این حال حتی در صورتی که پرسپولیس در هفته بیست و نهم به عنوان قهرمانی برسد، جشن قهرمانی برگزار نمی‌شود و جام در هفته پایانی و پس از برگزاری بازی مقابل نساجی در ورزشگاه شهید وطنی به سرخ‌پوشان داده می‌شود.

پیش از این روال بر این شکل بود که جام قهرمانی در آخرین بازی‌ای که تیم قهرمان میزبان است، اهدا شود اما این به شرطی بود که قهرمانی آن تیم در هفته یا هفته‌های قبلش مسجل شده باشد؛ موضوعی که در سناریوی بالا رقم نمی‌خورد. علاوه بر این اگر جشن قهرمانی پرسپولیس بخواهد در هفته بیست و نهم برگزار شود، ابهامات زیادی از سوی رقبای این تیم به همراه خواهد داشت.

در صورتی که معادله هفته بیست‌ونهم باب میل پرسپولیسی‌ها نباشد و سپاهان در دیدار با پیکان پیروز شود یا مساوی کند، در این صورت سرنوشت قهرمانی به هفته پایانی موکول می‌شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.