اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

پرند دچار کمبود پایگاه اورژانس و آمبولانس است

مسؤول منطقه اورژانس ۱۱۵ شهرستان رباط‌کریم و پرند با بیان آنکه در حال حاضر در این منطقه۳ پایگاه اورژانس و ۴ دستگاه آمبولانس وجود دارد، گفت: پرند دچار کمبود پایگاه اورژانس و به تبع آمبولانس است.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، محمد علیخانی مسؤول منطقه اورژانس ۱۱۵ شهرستان رباط‌کریم و پرند در خصوص وضعیت خدمات‌دهی اورژانس و تعداد پایگاه اورژانس ١١۵ و آمبولانس فعال در پرند اظهار کرد: در حال حاضر در این شهر ۳ پایگاه اورژانس و ۴ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات‌رسانی به مردم است؛ یک پایگاه در فاز یک پرند که بر اساس تفاهم‌نامه اورژانس با شرکت عمران برقرار است، پایگاه‌ دیگری که در محوطه یکی از مساجد فاز ۶ پرند به صورت موقت فعال است و یک مکان دیگر که در اختیار اورژانس قرار دارد.

وی در خصوص اینکه به صورت ماهانه، چه تعداد ماموریت توسط هر پایگاه اورژانس انجام می‌شود، گفت: تقریبا برای هر پایگاه اورژانس و آمبولانس مربوطه در ماه بطور متوسط حدود ۲٠۰ ماموریت انجام می‌شود.

مسؤول منطقه اورژانس رباط‌کریم در پاسخ به این سوال که بر اساس استانداردها، سرانه آمبولانس بر اساس جمعیت چگونه تعریف می‌شود، گفت: بر اساس استانداردی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده برای هر ۲٠ هزار نفر یک آمبولانس نیاز است.

علیخانی با بیان آنکه پرند دچار کمبود پایگاه اورژانس و به تبع آمبولانس ١١۵ است، خاطرنشان کرد: شهر پرند به‌یکباره دارای جمعیت نشده، بلکه به مرور در طی سالیان سال ساخت مسکن در این شهر انجام شده تا به این جمعیت رسیده، وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت عمران باید برای تامین نیاز پایگاه اورژانس پیش‌بینی لازم را می‌کردند و پیمانکاران و انبوه‌سازان ملزم به ساخت پایگاه در کنار ساخت و تکمیل پروژه‌ها می‌شدند.

وی ادامه داد: اورژانس ۱١۵ بودجه‌ای برای عمران و ساخت پایگاه اورژانس ندارد و ملزم به تامین نیروی انسانی و آمبولانس هستیم که اگر مسؤولان شرکت عمران مکان مناسب برای ایجاد پایگاه در اختیار ما قرار دهند، در کمتر از یک ماه آن پایگاه را مجهز به نیروی انسانی و آمبولانس می‌کنیم.

مسؤول منطقه اورژانس رباط‌کریم افزود: سهم شرکت عمران در راه‌اندازی یک پایگاه اورژانس، یک پانزدهم سهمی است که باید اورژانس ۱۱۵ پرداخت نماید، با یک میلیارد تومان می‌توان یک ساختمان به عنوان پایگاه اورژانس ساخت، در حالی که برای تهیه آمبولانس و تامین نیروی انسانی هر پایگاه حدود ١٠ تا ١۵ میلیارد تومان باید هزینه کرد.

به گزارش شجرنیوز، همانطور که مسؤول منطقه اورژانس رباط‌کریم در خصوص تناسب سرانه آمبولانس نسبت به جمعیت بیان کرد، برای هر ۲٠ هزار نفر در یک منطقه، یک آمبولانس نیاز است.

این در حالی است که جمعیت امروز شهر پرند بر اساس آخرین اظهار نظر حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند، ۵۰۰ هزار نفر است، بر همین اساس طبق استاندارد اعلام شده و جمعیت فعلی، شهر پرند نیازمند ۲۵ آمبولانس می‌باشد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.