اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

پل صالحیه به شهرک واوان چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

احداث ،تکمیل و بهره برداری از پل روگذرصالیحه با بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی و با گذشت ۵سال به دلیل اختلاف نظر دوشهرستان بهارستان و اسلامشهر همچنان بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است.

پل صالحیه به شهرک واوان چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

به گزارش شجرنیوز، احداث پل صالیحه به شهرک واوان به طول ۹۶۰متردراستان تهران با هدف تسهیل در تردد ورفع مشکلات ترافیکی در سال ۱۳۹۵ با اعتباری بالغ بر سی میلیارد تومان توسط شهرداری صالحیه شروع شد.

امروز و درسال ۱۴۰۱ به رغم تکمیل ۹۰۰متر از پل در حوزه شهر صالحیه ،اجرای ۶۰متر باقی مانده در محدوده شهر واوان بلاتکلیف مانده و هیچ اقدامی از سوی مدیران واوان واقع در شهرستان اسلامشهر جهت تکمیل و بهره برداری از آن صورت نگرفته است. اتلاف منابع و سرمایه ملی ، سردرگمی و بلا تکلیفی طرح از جمله تبعات این مدیریت است که به دفعات در رسانه ها و خبرگزاری ها بازتاب یافته است.

طبق طرح جامع ابلاغی در سال ۱۳۹۵ وتایید مشاورپروژه ،مسیرصالحیه به واوان به عنوان شریان درجه یک تعریف و اجرای آن به منظور ایجاد دسترسی جدید و رفع گره ترافیکی و تسهیل در تردد شهروندان در دستور کار شهرداری صالحیه قرار گرفت وعملیات عمرانی این پروژه با اخذ مجوزهای لازم  و هماهنگی با استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی شروع شد. این پروژه در دور چهارم شورای شهر کلنگ زنی وبا پیگیری های مدیریت شهری  ادامه یافت وتمام فرایند تصمیم گیری ،تصویب واجرای عملیات عمرانی با هماهنگی مدیران ذیربط استانداری انجام گرفته است.

۹۰۰متر این پروژه در محدوده شهر صالحیه  و ۶۰ متردیگر نیز در محدوده شهر واوان قرار دارد احداث این پروژه از سال ۹۵ با استفاده از منابع داخلی شهرداری صالحیه و اعتبار تخصیصی استانی اجرایی شد ولی متاسفانه به دلیل عدم همکاری مدیران شهرستان اسلامشهر و عدم تکمیل ۶۰متر باقی مانده، این پروژه همچنان نیمه کاره رها شده و بازگشایی این مسیر را با چالش جدی مواجه کرده است.هدر رفتن سرمایه و بلا تکلیفی  از آسیب های این تاخیر و تعلل است وبرگزاری جلسات متعدد توسط دستگاه ها وپیگیری های مختلف در سال های اخیر نیز تا کنون نتیجه ای نداشته است.

طبق نظر کارشناسان شهری بهره برداری از این پروژه باعث دسترسی اسان وسریع ، صرفه جویی در زمان  و مصرف سوخت ، تسهیل در عبور و مرور رابه دنبال داردکه مردم شهرهای رباط کریم ، بهارستان ،اسلامشهر و شهریار می توانند از آن استفاده کنند.امید است در دولت سیزدهم وبا تدابیر استانداری تهران مشکلات این پروژه زیربنایی بانگاه کارشناسی  پیگیری و رفع شده  وزمینه بهره برداری از آن فراهم گردد.

منبع: ایران آنلاین

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.