اخبار شهرستان ریاخباردر استان

چشمه علی 8 هزار ساله شهر ری خشک شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری از خشک شدن چشمه علی شهرری خبر داد و گفت: مکاتبات اداره میراث ری با شهرداری تهران و مترو بی پاسخ مانده است.

چشمه علی 8 هزار ساله شهر ری خشک شد

به گزارش شجرنیوز از ری، چشمه‌علی از سال 1396 بر اثر حفر تونل مترو خشک شده بود اما با پیگیری مسئولان میراث در مقاطعی آب در آن جاری شد اما چند روزی است که  یکبار دیگر به دلایل نامعلومی این چشمه با قدمت 8 هزار ساله خشک شده است.

در جریان ساخت خط شش متروی تهران و عبور از شریان‌های آبی این چشمه به صورت متناوب قطع  شد و در دو سال گذشته آب هرچند کم اما در چشمه جریان داشت اما در روزهای اخیر بازه شاهد آسیب به آبراه اصلی چشمه و خشک شدن چشمه اصلی هستیم.

نوروز تقی پور رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ری، با اشاره به خشک شده چشمه اصلی اظهار داشت: آب چشمه در روزهای گذشته دچار قطعی شد و به محض اطلاع از این وضعیت مکاتباتی با شهرداری تهران و شرکت مترو تهران انجام شده است.

وی افزود: تاکنون دو مرتبه نامه جهت پیگیری موضوع خشک شده چشمه به شهرداری تهران و شرکت مترو تهران انجام شده اما با وجود اهمیت موضوع هنوز هم پاسخی از این نهادها دریافت نکردیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری در ادامه گفت: بر اساس بررسی‌هایی که تا کنون انجام شده، این بار نیز خسکی آب چشمه به دلیل عملیات مترو است لذا این شرکت باید مطالعات و اقدامات خود را اعلام کند.

تقی پور در پایان خاطرنشان کرد: دفعات پیشین قطعی آب چشمه ناشی از دخالت مترو و تغییر مسیر آب‌های زیر زمینی جهت احداث تونل بود به همین دلیل این بار نیز مترو باید عملیات مربوطه را توقف و نسبت به بازگشت آب به چشمه 8 هزار ساله چشمه علی اقدام کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.