اخبار شهرستان ورامیناخباردر استان

چند قطعه اشیاء تاریخی در ورامین کشف شد

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: تعدادی قطعه اشیاء تاریخی از یک منزل مسکونی در این شهرستان کشف شد.

چند قطعه اشیاء تاریخی در ورامین کشف شد

به گزارش شجرنیوز از ورامین، محمدرضا تاجیک رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی تماس عوامل انتظامی با اداره میراث فرهنگی مبنی بر کشف تعدادی اشیاء تاریخی در شهر ورامین، رسیدگی به این موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور عوامل یگان حفاظت در محل، صورتجلسه‌ای تنظیم و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیاء، تاریخی تشخیص داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اشیاء تاریخی فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی شامل تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

تاجیک با قدردانی  از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان ورامین گفت: با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی درحال رسیدگی است.

ورامین صدها اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.