اخباراقتصادبازارخبر مهم

آیا برای این که دزدی از خانه را کاهش دهیم نصب درب ضد سرقت تاثیر گذار می باشد؟

یکی از دغدغه های جدی مردم سرقت اموال در منازل می باشد. و یکی از راه های افزایش امنیت خانه استفاده از درب ضد سرقت می باشد. حتما از خود خواهید پرسید که آیا با نصب درب ضد سرقت می توانیم دزدی را کاهش دهیم یا خیر؟

با این حال اگر جواب این سوال مثبت باشد، شما می توانید با خرید یک درب ضد سرقت از دزدی خانه جلوگیری کنید. اگر هم که جواب منفی باشد، این تبلیغات فقط یک طرفند برای افزایش فروش می باشد. ما در این مطالب سوال شما را به منطقی ترین شکل جواب می دهیم و آن را بررسی می کنیم. علاوه بر جواب این سوال به معایب و فایده های درب ضد سرقت می پردازیم.

دزدی کردن از درب ضد سرقت

توجه داشته باشید که در صورتی می توان از درب ضد سرقت دزدی کرد که از استاندارهای جهانی استفاده نکرده باشند. درب هایی که از استانداردهای جهانی بهره می برند، دزدی کردن از آن ها کار بسیار دشواری است. پس باید دقت داشته باشید که موقع خریداری درب ضد سرقت انتخاب شما دربی باشد که از هسته فولادی و با چوب و روکش چوب کاور شده باشد. در ادامه این مطلب برای شما خواهیم گفت که از چه درب هایی می توان دزدی کرد.

درب های ضد سرقتی که با ساختار شبکه هانیکام باشند.

درب هایی که از جنس شبکه هانیکام هستند و با روکش چوب می باشند، بسیار ظعیف می باشند. با وجود ضخامت بالایی که نسبت به درب های دیگر دارند، ولی بسیار ظعیف و شکننده هستند. شما می توانید با یک پتک به آسانی پنل این درب ها را خورد کنید.

در یک درب ضد سرقت قفل درب همانند ساختار و پنل درب مهم است. چارچوب این درب ها از جنس فلز می باشد و به همین دلیل صفحه قفل را به آن جوش می دهند. این قفل های متفرقه را می توان با یک دیلم به آسانی تخریب کرد. پس نتیجه می گیریم که این قفل ها امنیت بسیار پایینی دارند. حتی می توان با ضربه پا بر روی پنل درب ضد سرقت قفل را خراب کرد.

نکات مهم هنگام خرید درب ضد سرقت

1_ استفاده از درب های ضد سرقتی که از ورق فولادی استفاده کرده اند: همانگونه که در بالا گفته ایم از درب های هانیکام که با چوب پوشانده شده اند را استفاده نکنید. این درب ها از ورق فولادی استفاده نکرده اند و نفوذ پذیر می باشند.

2_ داشتن چارچوب فلزی: درب ضد سرقت باید حتما در چارچوب فلزی باشد. از لولاهای فلزی نیز استفاده کنید. اینجوری هم توانایی نگهداری درب سنگین را دارد و هم می توان آن را جوشکاری کرد. با این کار دیگر نمی توان درب را از چارچوب خارج نمود.

3_ استفاده کردن از قفل های درب ضد سرقت: قفل هایی که ضد سرقت هستند از قفل های معمولی بسیار مقاوم تر می باشند. این قفل ها از چندین زبانه استفاده می کنند و همزمان با هم عمل می کنند. در این صورت سارق نمی تواند قفل را به راحتی باز کند.

34% دزدی ها با خرید درب ضد سرقت کاهش می یابد.

معمولا سارقین برای وارد شدن به هر خانه ای اول به سمت درب ها می روند. اولین حرکتی که سارقان انجام می دهند شکستن درب است. دومین کاری که یک سارق انجام می دهد این است که با خود فکر می کند که آیا ریسک شکستن درب بالا است یا خیر؟ با اطمینان باید بگوییم که شکستن درب ضد سرقت استاندارد به هیچ عنوان امکان  پذیر نمی باشد.

در اینجا یک درب ضد سرقت استاندارد وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد. یک درب ضد سرقت از یک درب معمولی بسیار تا بسیار محکم تر و مقاوم تر است.

کاهش سرقت با خرید درب ضد سرقت

34% دزدی ها در آمریکا از طریق درب ها بوده است. با این حساب شما می توانید با نصب درب ضد سرقت از ورود سارقین به خانه جلوگیری کنید و کار را برای آن ها تا حد امکان سخت تر کنید. معمولا سارقین به خانه هایی می روند که سرقت از آن ها ساده تر است. پس با نصب درب ضد سرقت کار را برای آن ها دشوار کنیم.

با مطالبی که در بالا گفته شد ما می توانیم با نصب درب ضد سرقت امنیت خانه خود را تا 40% بالا ببریم. در ادامه این مطالب هم به افزایش امنیت بیشتر خانه شما می پردازیم.

فقط با خرید درب ضد سرقت نمی توانید امنیت منزلتان را بالا ببرید. مواردی دیگری که موجب امنیت خانه ها می شود.

مقاوم سازی پنجره ها: یکی از مواردی که باعث سرقت منزل شما می شود، داشتن پنجره هایی است که غیر مستحکم و شیشه ای هستند. ناگفته نماند که فاصله آن ها تا سطح زمین هم بسیار مهم می باشد. اگر ارتفاع زیاد باشد خطر دزدی هم کم می شود.

ارتفاع مناسب دیوار ها از سطح زمین: زیاد بودن ارتفاع دیوارها و داشتن حفاظ باعث کاهش سرقت می شود.

استفاده کردن از دوربین مدار بسته: دوربین مدار بسته هم مانند درب ضد سرقت سارقین را از خانه شما دور می کنند.

نصب دزدگیر و یا داشتن نگهبان: در همه ساختمان ها نگهبان و یا دزدگیر وجود ندارد. ولی اگر ساختمان شما مهم است باید این 2 مورد را داشته باشید.

تهیه درب ضد حریق نیز امنیت شما را بالا میبرد.

درب ضد سرقت و معایب آن ها

امروزه بعضی از شرکت های تولید درب ضد سرقت برای کم شدن هزینه ها اقدام به ساخت درب هایی با متریال های کم هزینه می کنند. این نوع درب ها به دلیل نقاط ضعفی که دارند برای سارقان کار را راحت تر می کنند.

تخریب کردن پنل درب ضد سرقت: اهمیت بیش از اندازه ورق فلزی در پنل درب ها. برخی از شرکت ها که در بالا به آن ها اشاره شد، برای اینکه درب های ارزان تری بسازند از ورق های نازک تری استفاده می کنند. با این وجود سارق می تواند درب ضد سرقت را به آسانی بشکند و وارد خانه شود.

اهمیت مغزی در قفل درب ضد سرقت: قفل های معمولی و ارزان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. قفل های معمولی دارای زبانه کوچکی هستند که بسیار بی کیفیت می باشند. بر خلاف این قفل ها قفل های ضد سرقت با کیفیت از زبانه های محکم تر و بلند تر استفاده شده است.

لولاهای درب های ضد سرقت: لولاها باید به چارچوب فلزی درب های ضد سرقت جوش داده شوند. اگر از لولاهای نامناسب استفاده کنید کار بسیار اشتباهی می کنید، چون به راحتی می توان درب را از چارچوب جدا کرد.

خرید درب ضد سرقت از چه شرکتی بهتر می باشد؟

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت

باید قبل از خرید درب ضد سرقت شرکت و کشور تولید کننده درب را انتخاب نمایید. معمولا درب های ضد سرقت ساخت کشور چین بسیار بی کیفیت می باشند. کشور ترکیه درب های با کیفیت تر ولی با قیمت بالاتری را عرضه می کند. درب های تولید کشور ایران هم با کیفیت تر و هم با قیمت مناسب تر تولید می شوند. اما باید درنظر داشته باشید که این دربها را مشاهده کنید و ببینید که آیا این دربها دارای گواهینامه کیفیت هستند یا خیر.

متاسفانه برخی از شرکت ها هزینه را به کیفیت ترجیح می دهند. با این حساب درب های بی کیفیت و ارزان قیمت را تولید می کنند. این موضوع باعث می شود که مشکلاتی در درب ها ایجاد شود. شما می توانید با دیدن گواهینامه کیفی از کیفیت درب مطمئن شوید. درب هایی که با گواهینامه کیفی هستند، از تست آتش، برق و ضربه برخوردار هستند.

به ویژگی فنی درب ضد سرقت در هنگام خرید دقت کنید.

برای اینکه سارقان را از دزدی از طرف درب ضد سرقت نا امید کنید، بهتر است که از درب های ضد سرقت که پوشش ضد خوردگی دارند استفاده نمایید. پوشش ضد خوردگی باعث می شود که رطوبت به درب آسیب نزند. این پوشش را در مرحله آخر که از رنگ پلی اورتان تشکیل شده است استفاده می کنند، تا در برابر رطوبت و نور خورشید مقاوم گردد.

نکته بسیار مهمی که در درب ضد سرقت وجود دارد این است که ورق فولادی که در درب به کار می رود، باید حداقل دارای ضخامت بین 1 تا 1.5 میلیمتر را داشته باشد.

از عوامل تاثیر گذار در خرید درب ضد سرقت قفل ها و دستگیره ها می باشند.

یکی از اجزای درب ضد سرقت قفل ها و دستگیره ها هستند که بسیار مهم می باشند. پس باید دقت کنید که از قفل ها و دستگیره ای استفاده کنید که دارای ضمانت و با برند های معتبر باشند. باید به این نکته دقت نمایید که قفل درب ضد سرقت باید دارای جعبه قفل باشد. تا سارقان نتوانند که آن را با چکش بشکنند.

حتما از قفل های ضد سرقتی استفاده کنید که دارای چندین زبانه باشند. قفل های چند زبانه را نمی توان به راحتی باز کرد.

عملکرد درب ضد سرقت به لولا ها بستگی دارد و بسیار با اهمیت است. در بسیاری از درب ها از لولا های لبه چوبی استفاده می کنند، در صورتی که درب های با کیفیت از لولاهای که دارای پین هستند استفاده می کنند و بر روی قاب جوش داده می شوند. درب های سنگین تر به محکم تر شدن پین ها کمک می کند.

لازم است که بدانید شرکت اهورا فروشنده و واردکننده انواع درب ضد سرقت و درب داخلی در تهران می باشد. شما می توانید درب ها را با چارچوب به صورت پشت کوب و روکوب مشاهده نمایید. افتخار این تیم به رضایت کارفرمایان و سابقه درخشان می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.