اخبارجامعهخبر مهمسلامت

کاهش ۱۴ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور/ گردش کرونای انگلیسی در خوزستان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افت ۱۴ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور از گردش کرونای انگلیسی در خوزستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بحث‌های مختلفی در این جلسه مطرح شد، یکسال از زمان پیدایش ویروس کرونا در کشور گذشته است و همچنان این مهمان ناخوانده قصد از بین رفتن ندارد و خبرهایی می‌رسد که این ویروس جهش‌ در نقاط مختلف جهان یافته است و یکی از نگرانی‌های ما این جهش‌هاست‌.

وی با بیان این‌که در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا مروری بر وضعیت کرونا در سطح جهان کردیم، تصریح کرد: نکته مهم کشور عراق و همسایه‌های غربی ما هستند؛ شواهدی از گردش ویروس در کشور عراق وجود دارد؛ میزان شیوع بیماری در کشور عراق سیر شتابانی به خود گرفته و به همین دلیل به استان‌های غربی کشور تأکید شد که باید برای کنترل ویروس کرونا بیشتر مراقب باشند و باید برای عبور و مرور در مرزهای غربی کشور اقدامات سختگیرانه‌ای صورت بگیرد.

رئیسی گفت: استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که بالاترین شیوع بیماری را دارد، گردش ویروس انگلیسی در اهواز رخ داده است و میزان رشد و سرعت انتشار ویروس کرونا در استان خوزستان بسیار بالاست و شیب تندی دارد و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت رعایت شوند.

وی با بیان این‌که استان‌های شمالی مانند مازندران سیر نزولی دارند ابراز امیدواری کرد که با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌ها بتوانیم سیر صعودی را مهار کنیم و سیر نزولی ادامه یابد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: میزان بستری‌ها در سطح کشور طی هفته‌های گذشته افزایش ملایمی داشته است البته باید بسیار دقت کنیم؛ در برخی استان‌ها مانند استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام شاهد افزایش بیماری هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرهای کشور تصریح کرد: 11 شهر قرمز در کشور داریم که همگی در استان خوزستان قرار دارند؛ 52 شهر نارنجی، 217 شهر زرد و 168 شهر آبی در کشور داریم؛ به تعداد شهرهای نارنجی افزوده شده است‌.

رئیسی گفت: شهرهای آبادان، اهواز، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، دشت ازادگان، شادگان، شوشتر، هویزه، بندر ماهشهر و کارون از جمله شهرهای در وضعیت قرمز کرونا هستند و باید رعایت پروتکل‌ها دراین شهرها جدی گرفته شود.

وی با بیان این‌که قدرت سرایت ویروس انگلیسی بالاست اما باید همان پروتکل‌های قبلی با دقت بالاتری رعایت شوند، تأکید کرد: من از مردم عزیز کشور درخواست دارم از اطفال و سالمندان که بیشتر در معرض خطرند بیشتر مراقبت کنند.

نباید درباره بحث کرونا ساده‌انگاری کنیم، تجربه ثابت کرده که هروقت میزان رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد. میزان رعایت پروتکل‌ها بیش از 14 درصد کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان ابراز داشت: منتظریم که طی هفته‌های آینده واکسن‌های جدیدی به دست ما برسد؛ تزریق واکسن کرونا تنها بر اساس اولویت‌بندی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تأیید کرده و در سند ملی واکسیناسیون به تصویب رسیده است و خارج از این سند به کسی واکسن کرونا تزریق نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.