اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

کاهش ۸۰درصدی سرقت در پایانه جنوب تهران/مصرف دخانیات در سالن پایانه ممنوع

مدیر پایانه جنوب شهر تهران(خزانه) از اجرای طرح انضباط اجتماعی در این پایانه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آمار سرقت و شکایات مسافران کاهشی ۸۰ درصدی داشت.

به گزارش شجرنیوز از ری، محمد علوی زاده توضیح داد: تصور عموم مردم از فضای پایانه جنوب همواره محیطی پرتنش با حضور دلالان بار و مسافر، جارچی ها، استعمال دخانیات و همچنین ناامنی ناشی از حضور سارقان بود که طی سالیان سال در اذهان شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: با هدف پاک کردن این طرز تلقی، طرح انضباط اجتماعی در راستای بهبود ارائه خدمات به مسافران و مراجعان به پایانه مسافربری جنوب با مساعدت دادسرای شعبه ۱۶ و همکاری ماموران کلانتری ۲۰۸ پایانه، چندی پیش اجرایی شد و ادامه دارد.

کاهش ۸۰درصدی سرقت در پایانه جنوب تهران/مصرف دخانیات در سالن پایانه ممنوع

به گفته علوی زاده، در این طرح بانک اطلاعات پرسنل شرکت ها و تعاونیهای حمل و نقلی ایجاد و دلالان و جارچیان مسافر و بار نیز جمع آوری شدند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح انضباط اجتماعی در پایانه جنوب تهران برای برخی از مزاحمان پرونده قضایی تشکیل و مصرف دخانیات نیز در سالن پایانه ممنوع شد.

مدیر پایانه جنوب شهر تهران(خزانه) این را هم گفت که با اجرای این طرح رضایتمندی مراجعان افزایش و آمار سرقت و شکایات مسافران نیز ۸۰ درصد کاهش یافته است.

علوی زاده افزود: همچنین ۲ بانوی مددکار در سالن پایانه مسافربری جنوب شهر تهران برای ارائه خدمات به مسافران در راه مانده از چندی پیش کار خود را آغاز کردند که تاکنون تعداد ۸۲۰ نفر به کمیته امداد و بهزیستی معرفی شدند.

وی یادآور شد: با همکاری شرکت ها و تعاونی های مسافربری و خیران در سالجاری به بیش از ۱۷۰۰ مسافر در راه مانده، ۱۳۰ کودک بی سرپرست، ۳۵۶ بی خانمان و ۵۲ کودک کار خدمات ارائه شده و برای حدود ۷۰ نفر نیز کاریابی شده است.

کاهش ۸۰درصدی سرقت در پایانه جنوب تهران/مصرف دخانیات در سالن پایانه ممنوع

مدیر پایانه مسافربری جنوب تهران ادامه داد: نمازخانه پایانه نیز علاوه بر برگزاری نماز جماعت در اوقات سه گانه، پذیرای مسافران عزیز در طول شبانه روز بوده و امسال بیش از ۵۰ هزار مسافر که نیاز به استراحت داشتند از این مکان استفاده کرده اند.

علوی زاده خاطرنشان کرد: همچنین با کمک خیران طی سال جاری حدود ۳۵۰۰ پرس غذا نیز بین مسافران توزیع شده است.

پایانه جنوب یا همان ترمینال جنوب واقع در بزرگراه بعثت تهران برای مدیریت جابجایی بین شهری مسافران با استفاده از اتوبوس در سال ۱۳۵۳ شروع به فعالیت کرده است.

طبقه اول این مجموعه با ۸۸۰۰ مترمربع مساحت به دفتر شرکت های مسافربری اختصاص دارد و رستوران های مجموعه در مساحت ۴۲۰۰ متری طبقه دوم واقع شده و طبقه سوم، مختص دفاتر اداری است.

کاهش ۸۰درصدی سرقت در پایانه جنوب تهران/مصرف دخانیات در سالن پایانه ممنوع

منبع: ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.