اخبار استان هااخبارخبر مهم

کشاورزان و باغداران استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر کاهش چهار تا هشت درجه ای دما خبر داد و گفت: کشاورزان استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

کشاورزان و باغداران استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند

به گزارش شجرنیوز، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امشب یکشنبه ۱۸ دی ماه تا سه شنبه ۲۰ دی ماه در ارتفاعات شاهد بارش باران و برف، مه، وزش باد شدید و کولاک خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه برای روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه نیز همین پیش بینی‌ها برای سطح استان به ویژه در نیمه شمالی شده است گفت: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای و ماندگاری هوای سرد در برخی مناطق شمالی و به تبع آن کاهش دمای بیشینه به زیر صفر در استان تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به کشاورزان استان این است که آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما توسط کشاورزان عنوان داشت: کشاورزان می‌توانند از کودهای پتاسه (سولوپتاس) و ترکیبات بر روی (مانند فروت ست) و کودهای اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما استفاده کنند.

یزدی مهر در خصوص وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و بیان داشت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عدم انجام آبیاری به دلیل جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد اقدام کنند و این توصیه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.