اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

کلاهبرداری با فروش زمین های دولتی در شهرقدس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان

کلاهبرداری که با جعل اسناد و مدارک، زمین یک اداره دولتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را به افراد مختلف در شهرستان قدس فروخته بود، بازداشت شد.

کلاهبرداری با فروش زمین های دولتی در شهرقدس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان

به گزارش شجرنیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار کیوان ظهیری روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: در پی وصول شکایت متعدد مبنی بر اینکه برخی افراد ۴ هکتار زمین را در سال ۹۷ از فردی خریداری کرده اند اما پس از گذشت مدتی، متوجه شدند زمین فروخته شده متعلق به یکی از ادارات دولتی شهرستان قدس است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات اولیه ماموران پلیس آگاهی مشخص شد، ارزش فعلی زمین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و متهم با جعل اسناد و مدارک، آن را به شکات فروخته که در این خصوص پرونده ای تشکیل و جهت رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شده بود.

سردار ظهیری تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با شناسایی جاعل اسناد و مدارک با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در شهرستان قدس دستگیر کردند و به مرجع قضایی تحویل دادند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی اسناد و مدارک موجود متهم مشخص شد وی همدستانی نیز دارد که تلاش برای دستگیری آنها آغاز شده است.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: تاکنون۴ شاکی در این زمینه به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کردند که اظهارات آنها اخذ و به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف ۸۹ خودروی سرقتی فقط در ملارد

از سوی دیگر فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از اجرای طرح یکماهه مبارزه با سرقت و کشف ۸۹ خودروی سرقتی خبر داد.

سرهنگ منصورخدایی در این باره گفت: اجرای این طرح در شهرستان ملارد نتایج خوبی به دنبال داشت که در این خصوص می توان به کشف ۸۹ فقره انواع خودروی سرقتی اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد تاکید کرد: در بحث پیشگیری از وقوع سرقت، مردم باید هوشمندانه عمل کنند تا سارقان به این وسایل دسترسی آسانی نداشته باشند.

سرهنگ خدایی به شهروندان توصیه کرد: از رها کردن خودروهای شخصی در خیابان ها و معابر بدون استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده تا حد امکان خودداری کنند.

راز قتل خانوادگی در شهرقدس برملا شد

همچنین با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان قدس عاملان قتل خانوادگی مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس در تشریح این خبر گفت: با به دست آمدن اخباری درخصوص وقوع یک قتل در شهرستان قدس، ماموران پلیس آگاهی با نجام تحقیقات گسترده میدانی و بررسی شواهد و مدارک موجود، اقدامات فنی را برای دستگیری عاملان قتل آغاز کردند که در تحقیقات اولیه مشخص شد به احتمال قوی، خانواده مقتول در این قتل دست داشته و قتل خانوادگی به نظر می رسد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اخذ دستور قضائی، همسر و دختر مقتول که از مظنونان اصلی پرونده بودند را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند.

سرهنگ فلاحی افزود: متهمان دستگیر شده پس از بازجویی به ناچار به قتل پدر خانواده با همدستی دو نفر از آشنایان خود اعتراف کردند که بلافاصله دیگر متهمان دستگیر و پرونده مقدماتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مهارت های کنترل خشم در زمان های عصبانیت و خارج شدن از محیط های متشنج و پر استرس در شرایط بحرانی، می تواند راهکاری مناسب برای کنترل خشم و مقابله با هرگونه رفتار نابهنجار باشد.

سرهنگ فلاحی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه اکثر قتل ها با تصمیمات لحظه ای، هیجانی و عدم توانایی در کنترل خشم حادث می شود، نیاز است شهروندان با فراگیری مهارت های کنترل خشم، در زمان های بروز درگیری و عصبانیت با کنترل عصبانیت و تفکر از عواقب ناگوار درگیری، از محیط های پر استرس و متشنج دور شوند تا گرفتار عواقب کار ناآگاهانه خود نشوند.

گفتنی است، متهمان تا روشن شدن زوایای پنهان این قتل، در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قدس قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.