اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

کلنگ ۳ طرح آموزشی و ورزشی در اسلامشهر به زمین خورد

سه فضای آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در اسلامشهر کلنگ‌زنی شد.

کلنگ ۳ طرح آموزشی و ورزشی در اسلامشهر به زمین خورد

به گزارش شجرنیوز، ۳طرح عمرانی ورزشی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فرماندار و جمعی از مسئولین و خیرین مدرسه ساز کلنگ زنی شد.

در این آیین سالن چند منظوره شهید صادقی واقع در محوطه مدرسه شهید بابایی مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط خیر نیکوکار الماسی کلنگ زنی و خشت گذاری شد و زمین چمن مصنوعی دبستان حضرت ابوالفضل(ع) نیز که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین احداث شده، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین در راستای توسعه مدرسه نیایش یک مدرسه ۴ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با حمایت خیر نیکوکار کرامت اسدی کلنگ زنی و خشت گذاری شد.

احداث ۱۵۹ پروژه ورزشی در مدارس شهرستان های استان تهران 

رضا امیدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه آیین کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های ورزشی و آموزشی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم و با هدف عدالت در توزیع امکانات ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی عملیات احداث ۱۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به مرحله اجرا در آمده که امروز عملیات اجرای ۴ طرح ورزشی در شهرستان اسلامشهر آغاز شد.

امیدی افزود: از مجموع ۲۱۰۰ پروژه ورزشی برای مدارس کشور در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد ۱۵۹ پروژه برای مدارس شهرستان های استان تهران در نظر گرفته شده که در تلاشیم با احداث و بهره برداری از تعداد قابل توجهی از این طرح های عمرانی در حوزه تربیت بدنی تا آغاز سال تحصیلی جدید، مهرماه باشکوهی در مدارس شهرستان های استان تهران رقم بخورد.

وی با اشاره به انجام طرح جهادی سلامت ویژه تابستان ۱۴۰۱ بیان کرد: طرح پزشکی جهادی با همکاری گروه های جهاد پزشکی، پزشکان حوزه سلامت اداره کل و ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در مناطق کم برخوردار شهرستانهای استان تهران، ویزیت و درمان دانش آموزان و خانواده های آنها به صورت رایگان انجام می شود.

در ادامه این مراسم حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز طی سخنانی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز در جهت رفع نیاز فضاهای آموزشی منطقه، اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش یکی از مسائل اصلی کشور است که با توجه به اعتبارات و امکانات دولتی، جبران کمبودها و نیازها با حمایت ها و کمک های خیرین نیکوکار محقق می شود.

حبیبی افزود: متاسفانه در شهرستان اسلامشهر زیرساخت های آموزش و پرورش متناسب با جمعیت دانش آموزی شهرستان نبوده و علاوه بر آن صدور و اجرای احکام قلع و قمعی و فرسودگی مدارس بر مشکلات مجموعه آموزش و پرورش افزوده، که برای رفع آنها اعتبارات بالایی نیاز است، در این راستا چند طرح فضای آموزشی توسط خیرین نیکوکار در حال احداث بوده که امیدواریم برای سال تحصیلی جدید تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: برای از بین بردن کمبود سرانه های آموزشی علاوه بر جذب اعتبارات دولتی، مشارکت و حمایت خیرین در احداث فضاهای آموزشی می‌تواند راهگشا باشد، که باید زمینه ها و بستر مشارکت، همکاری و جذب خیرین و رفع موانع حضور اقشار مختلف مردم در امر جهاد مدرسه سازی بیش از گذشته فراهم و مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنابر اعلام مسئولین آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید در شهرستان اسلامشهر که بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر دانش آموز در کلاس های درس حاضر خواهند شد، تعداد ۲۰۸ کلاس درس جدید کسری وجود دارد که برای جبران آن باید علاوه بر استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان، مدارس به صورت ۲ تا ۳ شیفته تشکیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.