اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

گوشت مورد نیاز بازار شهرستان رباط کریم تامین شده‌است

رئیس جهاد کشاورزی رباط کریم بابیان اینکه گوشت مرغ و قرمز مورد نیاز بازار این شهرستان تامین شده‌است، گفت: از ابتدای اسفند ماه تاکنون ۱۳۶ تن گوشت مرغ و ۲۵ تن گوشت قرمز در بازار این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، علی عباسی رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان روز دوشنبه اظهار داشت: در پی نواسان قیمتهای بازار مواد پروتئینی، سازمان جهاد کشاورزی را برآن داشت که برای تعادل سازی قیمت‌ها در بازار از طریق شرکت پشتیبانی ورود پیدا کند و مرغ و گوشت را از محل ذخایر داخلی در سطح بازار به حد کافی ومتناسب با نیاز مردم توزیع کند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه مصرفی روزانه مرغ در شهرستان رباط کریم ۳۲ تا ۳۵ تن برآورد شده که ۱۵ تا ۲۰ تن از این نیاز را با مرغ منجمد تامین می کنیم.

این مسئول افزود: توزیع مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی حتی برای رستوران ها و برخی شرکت های پروتئینی انجام می شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عباسی تاکید کرد: برای رفاه حال مردم ، این طرح تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و ما فراتر از آن سهمیه ای که برای شهرستان در نظر گرفته شده است تا ۵۰ تن هم اگر بخواهد وارد شود هیچ محدودیتی در تامین آن نداریم.

وی ادامه داد: قیمت مرغ گرم براساس مصوب قیمت گذاری دولت ۵۸۰ هزار ریال در میدان بهمن و کشتارگاه ها و ۶۳۰ هزار ریال در بازار و همچنین مرغ منجمد به مباشر عامل ۴۰۰ هزار و برای مصرف کنند ۴۵۰ هزار ریال به فروش می رسد.

این مسئول تاکید کرد: هر مباشری که مجوز داشته باشد می تواند در سامانه ستکاوا به آدرس ( setkava.ir) خرید کنند و در این سامانه با نظارت جهاد به آنها سقف خرید معین کرده براساس شرایط و توان فروش عاملین مرغ به آنها عرضه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی رباط کریم با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار و برخورد با متخلفان، افزود: تقویت نظارت بر بازار جهت جلوگیری از گرانفروشی و کم فروشی ضروری است ودر صورت مشاهده با مرغ فروشی هایی که بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند به طور جدی برخورد می کنیم،

وی قیمت فروش گوشت منجمد ایرانی و خارجی وارداتی به مبلغ یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال اعلام و خاطرنشان کرد: سرانه مصرفی گوشت قرمز این شهرستان روزانه ۱۲ تا ۱۵ تن است و براساس جذبی که در سطح شهرستان انجام می گیرد تا به امروز حدود ۲۵ تن گوشت در شهرستان توزیع شده است.

این مسئول افزود: محدودیتی در تامین گوشت قرمز منجمد نداریم اگر نیاز باشد روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن هم وارد بازار می کنیم.

میوه شب عید از طریق اتحادیه ها توزیع می شود

عباسی در خصوص تامین میوه شب عید نیز گفت: عرضه میوه شب عید به تشکل ها سپرده شده است، اتحادیه ها و تعاونی ها باورود به این بخش بازار را براساس عرضه و تقاضا مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: سهمیه شهرستان رباط کریم ۲۲ تن پرتقال و ۲۲ تن سیب است و طوری قیمت گذاری خواهند که ۳۰ درصد ارزانتر از قیمت مصوب بازار باشد تا تعادل قیمت حفظ شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم یادآور شد: با کمک فرمانداری تا به امروز کالاهای اساسی و نیاز مردم در شهرستان با کمبود مواجه نشده است و هر جا احساس کنیم اقلام اساسی کمبود دارد در بازار ورود و آن نیاز را مرتفع می کنیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.