اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در رباط‌کریم مسدود شد

سرپرست امور منابع آب شهرستان رباط کریم از انسداد ۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز به عمق ۴۶۵ متر در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، جواد غفاری سرپرست امور منابع آب این شهرستان اظهار داشت: با تلاش و همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته جاری، تعداد ۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در روستای کیکاور از توابع شهرستان رباط کریم، در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی ۴۶۵ متر و دبی ۲۶.۱ لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی افزود: با انسداد این ۱۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در مجموع از خروج بیش ۴۲۱ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: امور منابع آب رباط کریم بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

نصب ۴۶۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های مجاز

در گزارش دیگر شرکت آب منطقه ای تهران آمده است: مدیر امور منابع آب شهرستان های تهران و پردیس از نصب ۴۶۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی ‏چاه های دارای پروانه بهره برداری در محدوده عملکرد این امور از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد.‏

وحید مرادی نسب ‏اظهار داشت: در راستای عمل به قانون توزیع عادلانه آب و مدیریت و کنترل میزان بهره ‏برداری از چاه های دارای پروانه بهره برداری، ۴۶۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی ‏چاه های مجاز از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در محدوده عملکرد این امور نصب شد.

وی افزود: مدیریت میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و تغییر الگوی کشت از اهداف ‏اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری است که ‏در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در منطقه صورت گرفته است.‏

این مسئول در پایان با اشاره به همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی ‏با این امور در برخورد با تخلفات انجام شده در حوزه آب های سطحی و زیرزمینی، ‏خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و ‏زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.‏

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استــان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد. حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیــل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.