اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

۱۱ آتش‌نشان‌ قیامدشت پس از استخدام، در نگهبانی و بازرسی مشغول به کار شدند!

با وجود تأکید سازمان شهرداری‌ها مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری آتش‌نشانان در پست‌های غیر از پست آتش‌نشانی، ۱۱ آتش‌نشان قیامدشت پس از طی مراحل استخدام، در پست نگهبانی و بازرسی مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش شجرنیوز از ری، در سال 1398 از میان 1500 شرکت کننده در آزمون استخدامی آتش‌نشانی 11 آتش‌نشان پس از قبولی در آزمون و شرکت در دوره‌های آموزشی و طی مراحل گزینشی در استانداری و آزمون‌های پزشکی با اعزام به شهرداری قیامدشت قرارداد پیمانی منعقد کردند.

این 11 آتش‌نشان در سنوات 1399 و 1400 تمام دوره‌های تخصصی و عمومی آتش‌نشانی را زیر نظر مرکز آموزش استانداری و آتش‌نشانی تهران سپری کرده اما پس از انعقاد قرارداد در شهرداری قیامدشت در پست‌های حراست، نگهبانی، بازرسی و اداری مشغول به کار شدند؛ در حالی که در ابتدا قرار بود این تغییر وضعیت به صورت موقت و تا تحویل گرفتن ایستگاه آتش‌نشانی باشد اما این موضوع به درازا کشیده شده است.

در ابتدا شهرداری قیامدشت اقدام به خرید ماشین‌های آتش‌نشانی نیز کرده که البته سال‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته و رها شده است و همچنین در زمینه شرکت آتش‌نشانان در دوره‌های آموزشی نیز هزینه‌های بسیاری پرداخت شده که تاکنون مورد بهره‌برداری و استفاده قرار نگرفته است.

سازمان آتش‌نشانی با توجه به اختصاص نیروی آتش‌نشان به شهرداری قیامدشت در چندین مرحله “تخلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی” در خاوران و قیامدشت را اعلام کرده که بر این اساس نیروها و ادوات آتش‌نشانی این دو ایستگاه در آینده به شهر تهران منتقل می‌شوند و مدیریت ایستگاه‌ها باید توسط آتش‌نشانان مجموعه شهرداری انجام شود در صورتی که پس از گذشت 3 سال از استخدام و عدم کارکرد آتش‌نشانان در پست مربوطه نیاز به آموزش‌های تخصصی مجدد وجود خواهد داشت.

با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری آتش‌نشانان در پست‌های غیر از پست آتش‌نشانی و با وجود پیگیری‌های بسیار پرسنل آتش‌نشانی برای حضور در پایگاه‌ها؛ مدیران مانع حضور آتش‌نشانان شهرداری در پست مربوطه خود شده‌اند.

چه فرقی می‌کند که آتش‌نشانان در چه پستی کار می‌کنند!

حسین سبحانی عضو شورای شهر قیامدشت، درباره این موضوع گفت: 11 نفر از کارکنان شهرداری قیامدشت از استانداری و از طریق قبولی در آزمون به‌عنوان آتش‌نشان به شهرداری معرفی شدند.

وی افزود: نمی‌توانیم آتش‌نشانی قیامدشت را تحویل بگیریم زیرا در صورت تحویل ایستگاه حداقل ماهانه یک میلیارد حقوق باید برای این مجموعه در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت در پاسخ به این پرسش که با توجه به نبود شرایط به‌کارگیری آتش‌نشانان در ایستگاه دلیل این استخدام چه بوده است گفت: این افراد استخدام شهرداری هستند اما از سوی استانداری به این مجموعه معرفی شدند.

وی درباره غیرقانونی بودن به‌کارگیری آتش‌نشانان در سایر پست‌ها ابراز داشت: خودروی آتش‌نشانی نیز خریداری شده و آماده است اما اگر ایستگاه از آتش‌نشانی تهران تحویل گرفته شود، در رسیدگی به امور دچار مشکل می‌شویم و مدیریت این اقدام بسیار سخت است.

سبحانی در واکنش به بلاتکلیفی آتش‌نشانان تصریح کرد: این 11 نفر تا وقتی‌که سازمان آتش‌نشانی قیامدشت را در چارت سازمانی خود بگنجاند، در سایر پست‌ها فعالیت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت در ادامه گفت: این موضوع را به شهردار نیز گفتیم اما در صورتی که این 11 نیرو از شهرداری خارج شوند مجموعه با مشکل مواجه می‌شود زیرا مجوز استخدام نیرو نداریم.

وی در پاسخ به گلایه آتش‌نشانان از کار در پست‌های حراست و نگهبانی گفت: چه فرقی می‌کند که در چه پستی کار می‌کنند، الان که وضعیت بهتری دارند.

وی در پاسخ به اینکه این 11 نفر با وجود آموزش‌ها و آمادگی از خدمات آتش‌نشانی بی‌بهره هستند و سختی کار به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد افزود: مگر کار آتش‌نشانی می‌کنند؟

سبحانی تصریح کرد: شهرداری قیامدشت هنوز چارت سازمانی ندارد و این افراد از سوی استانداری به شهرداری قیامدشت معرفی شدند که زیرمجموعه شهرداری قیامدشت قرار بگیرند و از سوی مجموعه شهرداری جذب نشدند.

عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت در خصوص تحویل گرفتن ایستگاه آتش‌نشانی از شهرداری تهران گفت: برنامه‌ای برای این کار نداریم، از دو سال پیش دو دستگاه خودرو برای آتش‌نشانی خریداری شده اما جوابگوی نیاز شهر نیست.

ارتقای 6 درجه‌ای شهرداری قیامدشت از یک سال و نیم پیش

حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت در مورخ 27 مهرماه 1399 با استناد به نامه وزارت کشور مبنی بر ارتقای درجه شهرداری قیامدشت گفته بود: «با ارتقای درجه شهرداری قیامدشت، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در شهر قیامدشت نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، ایجاد معاونت‌های سازمانی، ارتقاء امکانات و تجهیزات، افزایش کادر اداری و همچنین رتبه شغلی کارمندان شهرداری قیامدشت ازجمله مزایای اجرای این رتبه‌بندی جدید است و همچنین ارتقای درجه شهرداری قیامدشت و ابلاغ آن از سوی وزیر محترم کشور پس از بررسی فراوان مدارک و مستندات در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌های کشور صورت گرفته است».

به گزارش شجرنیوز، شهرداری قیامدشت از مهرماه 1399 ارتقای 6 درجه‌ای داشته و در حال حاضر درجه این شهرداری 7 است که بر اساس قانون شهرداری‌های دارای درجه 7 ، می‌بایست در چارت سازمانی دارای 3 معاونت باشد که اداره آتش‌نشانی نیز در زیرشاخه معاونت خدمات شهری تعریف شده است.

گفتنی است نامه وزارت کشور از 23 مهر 1399 به شهرداری قیامدشت ابلاغ و از سوی شهردار رسانه‌ای شده است اما چارت سازمانی مربوطه با گذشت یک سال و نیم هنوز در این شهرداری اجرایی نشده که وضعیت 11 آتش‌نشان و دو دستگاه خودروی خریداری شده آتش‌نشانی نیز شامل این بلاتکلیفی است.

آتش‌نشان شدن نیاز به شرایط ویژه جسمانی و روحی دارد و همچنین ایثار و شجاعت دو مشخصه بارز آتش‌نشانان است که از آمادگی جسمانی و اعتقاد انسانی سرچشمه می‌گیرد اما 11 آتش‌نشان قیامدشت که با توان و آمادگی قابل توجه در این شهرداری استخدام شدند، سال‌هاست بلاتکلیف‌ هستند و از ظرفیت مهم این افراد غفلت شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.