اخبار شهرستان پردیساخبارخبر مهمدر استان

۱۶ مورد انصراف از سقط جنین طی سال گذشته در شرق استان تهران ثبت شد

پردیس - دبیر قرار گاه جوانی جمعیت شرق استان تهران گفت: در هشت ماه آخر سال گذشته ۱۶مورد انصراف از سقط جنین در شهرستانهای شرق استان تهران داشتیم که اقدام و گام خوبی در جهت جوانی جمعیت کشور بود.

به گزارش شجرنیوز از پردیس، لیلا زعفرانی در حاشیه برگزاری همایش پیشگیری از سقط جنین در شهرستان پردیس اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بحث سیاهچاله های جمعیت و تله های جمعیتی همه ما به عنوان کنشگران جمعیت تلاش می کنیم تا بتوانیم برای کشورمان گام موثری را برداریم.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از ما اگر بتوانیم برای جلوگیری از یک مورد سقط جنین اقدام و این امر را نهادینه کنیم ،کمک موثری برای جوانی جمعیت خواهد بود.

عضو هیات اندیشه ورز جوانی جمعیت استانداری تهران ادامه داد: تجرد قطعی، بحث ناباروی، ازدواج دیر هنگام و تمایل نداشتن زوج ها فرزند آوری در کنار مبحث پیشگیری از سقط جنین جزو مواردی است که درمورد جوانی جمعیت می تواند موثر باشد که در سطح استان تهران پیگیری می شود.

زعفرانی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‎های آموزشی، افزود: حضور همه کنشگران و تسهیل گران در کلاس‌ها و کارگاه‌های برای نهادینه شدن جوانی جمعیت با تبیین قوانین برای صیانت از این مهم گام موثری برای افزایش جمعیت و اعتلای کشور است.

وی اعلام کرد: در حدود یک سال و نیم گذشته ثمن مردمی «نفس» در شرق استان تهران در شهرستان‌های پردیس، دماوند و فیروزکوه راه اندازی شده و گام‌های ارزشمندی برای پیشگیری از سقط جنین برداشته است.

این مسئول با اشاره به هفته ملی جوانی جمعیت« ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت»، توضیح داد: در بحث جوانی جمعیت این همایش با هدف پیشگیری از سقط جنین در شهرستان پردیس با همکاری جبهه فرهنگی شرق استان تهران شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان پردیس برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز در این همایش گفت: این همایش با عنوان حمایت از جمعیت و خانواده با اختصاص به موضوع سقط جنین به مناسبت هفته جوانی جمعیت برگزار شد.

سید سعید آسیایی اظهار داشت: مادرانی که به شبکه بهداشت و درمان مراجعه می کنند به هیچ وجه به سمت سقط هدایت نمی شوند تنها درصدبسیار کمی که از مراجع قانونی مجوز داشته باشنداجازه سقط قانونی را دریافت می کنند.

وی افزود: مشاوره کارشناسان ما به سمت حفظ بارداری است و تنها به سقط هایی که دلایل خاص و قانونی داشته باشند مجوز داده می شود. شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.