اخبار شهرستان اسلامشهراخبارخبر مهمدر استان

۲۳ درصد از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به اسلامشهر محقق شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۱۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر استانی آقای رئیس‌جمهور برای شهرستان اسلامشهر تا به امروز فقط ۲۳ درصد محقق شده است. ‌

۲۳ درصد از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به اسلامشهر محقق شد

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر کم کردن بروکراسی اداری و تشریفات قانونی را یکی از دغدغه‌های جدی شهرستان دانسته و افزود: بار‌ها به صورت ناشناس به ادارت شهرستان مراجعه کرده و در مواردی شاهد بودم که پرونده‌ای که دو روزه می‌تواند به سرانجام برسد بیش از یکماه به طول میانجامد.

شریفیان گفت: باعنایت به زحمات فراوان دولت در سطح کلان، انتظار می‌رود در لایه‌های میانی نیز موضوعات با تدبیر ویژه‌ای پیگیری شود تا به نتیجه برسد. هر کدام از عزیزانی که در شهرستان اسلامشهر مسئولیتی دارند می‌توانند در این مسیر ما را یاری کنند.

نماینده مردم اسلامشهر تصریح کرد: ابداع، خلاقیت و قانون‌مداری در مدیریت ادارات اسلامشهر از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. این تغییر رویکرد در کل کشور به وجود آمده و از ظرفیت افراد نخبه شهرستان می‌توان در این حوزه استفاده کرد. برخی از موضوعات جدید را با شیوه‌ها و حکمرانی جدید و ابداعات جدید می‌بایست پیگیری و حل کنیم.

شریفیان گفت: استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان‌ها باید در دستور کار مجموعه‌های خدماتی و سایر مجموعه‌ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به موضوع فساد اداری گفت: فساد اداری در شهرستان بسیار کم است اما گاهاً همان‌مقدار نیز باعث نارضایتی و گله مردم شده است. ما خواهش کردیم با تغییر رؤسای ادارات و تغییر رویکرد‌های موجود، فضایی به وجود بیاوریم که نیرو‌های خسته و نیرو‌هایی که به‌هر دلیلی خسته هستند کنار بروند چراکه خط قرمز دولت نیز موضوع فساد اداری است که شعار دولت نیز بوده است.

نماینده مردم اسلامشهر گفت: بسیاری از موضوعات کلانی که بیش از 10 یا 15 سال بلاتکلیف بود و مردم سردرگم بودند با برگزاری نشست‌هایی بین دو رئیس اداره یا رؤسای دستگاه‌های مختلف حل و فصل می‌شود. امروز مسائل و مشکلات احصا شده و با تعامل و هم‌افزایی بیشتر این مشکلات رفع خواهد شد.

شریفیان گفت: ما قوانین بسیار خوبی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب رساندیم که بعضی از آن‌ها ابلاغ شده و در حال اجرا است. یکی دیگر از موضوعات مهم بحث نظارت است ما 15 ماه در دولت گذشته و 15 ماه در دولت فعلی خدمت دوستان بودیم و سعی کردیم یک ذره‌بین نظارتی دقیق را داشته باشیم و دغدغه این موضوع را داریم که انشالله ادارات به نحو احسنت وظایف خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات جدی ما احصاء نظام مسائل شهرستان اسلامشهر بود تا از طریق آن بدانیم چه مسائل و مشکلاتی در اسلامشهر وجود دارد و اولویت آن‌ها به چه شکلی است. متأسفانه این موضوع مورد غفلت قرار گرفته بود که ما در این راستا نظام مسائل جامع و کاملی تدوین کردیم. این نظام مسائل طی جلسات مختلفی که با رؤسای ادارات داشتیم احصاء شده که البته همچنان نیازمند این است که بروزرسانی شده و کامل شود.

شریفیان خاطرنشان کرد: در این مدت، 10 نفر از وزرای دولت به شهرستان اسلامشهر آمده و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را مشاهده کردند و در نهایت یکی از توفیقاتی که داشتیم سفر ریاست جمهوری بود و مصوبات خوبی که در شهرستان اسلامشهر داشتند.

وی ادامه داد: از 1150 میلیارد تومان مصوبه سفر استانی آقای رئیس‌جمهور برای شهرستان اسلامشهر تا به امروز فقط 23 درصد محقق شده است.  350 میلیارد تومان برای بیمارستان مصوب شده بود که 145 میلیارد تومان از آن محقق شده است.از سوی دیگر ما شاهد هستیم که شهردار ‌پروژه‌هایی که از قبل مانده بود را به جد پیگیری می‌کنند که انشالله به نتیجه برسد.

شریفیان گفت: متروی اسلامشهر یکی از افتخارات شهرستان است و الحمدالله با تلاش عزیزان در مدیریت شهری در حال پیشروی است. در حوزه بندر خشک نیز آقای رئیس‌جمهور دستور ویژه دادند و‌ امیدواریم این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های استان تهران با بهترین وضعیت به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم اسلامشهر در پایان گفت: نرم‌افزاری برای پیگیری مصوبات سفر‌های وزرا و مسئولین به شهرستان اسلامشهر طراحی و اجرا شده است تا مشخص شود که چه مقدار از وعده‌ها و مصوبات این سفر‌ها محقق شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.