اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

۲۶۵۰ نیازمند در شهرستان ری خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

شهردار منطقه ۲۰ تهران اعلام کرد: خدمات رایگان پزشکی به محرومان ونیازمندان در قالب امور درمانی، سلامت و مشاوره ای در دو روز متوالی در شهرک گلستان شهرستان ری به ۲۶۵۰ نفر ارائه شد.

۲۶۵۰ نیازمند در شهرستان ری خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

به گزارش شجرنیوز از ری، سیدمحمد ناظم رضوی گفت: به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت مقام پرستار در راستای خدمات رسانی به محلات کم برخوردار به همت اداره سلامت معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۰ و مشارکت گروه جهادی احیاءالقلوب خدمات رایگان پزشکی شامل ویزیت پزشک عمومی و دندانپزشکی، مشاوره فردی روانشناسی، مامائی و مراقبت های بهداشتی و غربالگری فشار خون و قند خون ویژه اهالی شهرک گلستان محله علائین انجام شد.

وی با تقدیر از خدمات کادر درمان افزود: بخش عمده ای از فعالیت های سلامت محور در نقاط کم برخوردار با همکاری تیم پزشکان خیر در قالب حرکت جهادی انجام می شود که این خدمت خالصانه و بدون چشم داشت بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز است.

ناظم رضوی ادامه داد: از تمام ظرفیت مدیریت شهری برای تداوم این مسیر خیرخواهانه و گسترده شدن فعالیت های خالصانه پزشکان خیر استفاده می کنیم تا بخشی از نیازهای پزشکی و درمانی افراد برخوردار رفع شود.

این گزارش حاکی است خدمات رایگان پزشکی شامل ویزیت پزشک عمومی، ویزیت متخصص زنان، خدمات دندانپزشکی(کشیدن، جرم گیری و ترمیم)، نوار قلب، فیزیوتراپ، طب سوزنی، حجامت، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره فردی روانشناسی، مامایی و بهداشت فردی(آرایشگاه مردانه)، غربالگری فشار خون و قند خون، داروخانه و طب سنتی، مشاوره حقوقی، تزریقات و سرم و توزیع ارزاق بهداشتی و خوراکی با بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ نفر از اهالی شهرک گلستان در روزهای ۱۰ و ۱۱ آذر ماه انجام شد.

شهر ری

مانور پیشگیری از حوادث طبیعی در محله علایین برگزار شد

مانور زلزله با هدف ایجاد و ارتقاء آمادگی دانش آموزان و کادر آموزشی در هنگام بروز مخاطرات طبیعی و گسترش بسترهای تعاملی بین دستگاهی، در مدرسه شهدای فولاد محله علایین ری برگزار شد.

نحوه پناه گرفتن، حفظ خونسردی در زمان حادثه، رسیدگی به مصدومان حادثه و … از جمله آمورش های این مانور است، انتظار می رود دانش آموزان آموزش های عملی را فراگیرند و آن را به همسالان، همکلاسی ها و خانواده ها منتقل کنند.

همچنین شهردار منطقه ۲۰ پیش از این نیز اعلام کرده بود که در تاریخ هشتم آذر “روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس” مانور آموزشی و آمادگی در برابر زلزله در ۶ مدرسه دخترانه و پسرانه ری برگزار شده است.

ناظم رضوی هدف از برگزاری این مانور را ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقاء آمادگی دانش آموزان و مربیان مدارس در زمان وقوع حوادث غیر منتظره عنوان کرد و افزود: مانور آموزشی در مدارس دخترانه شهدای فولاد، بعثت، توحید و مجتهده و پسرانه شهید بهشتی و نیکان برگزار و بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز با اصول پناهگیری، تخلیه امن اضطراری و انتقال مصدومان آشنا شدند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری آموزش اصول ایمنی و مدیریت بحران به اولیاء و مربیان مدارس و دانش آموزان در اشاعه فرهنگ ایمنی و آشنایی با راه های مقابله با حوادث، افزود: آشنایی دانش آموزان با اصول و مبانی مدیریت بحران و تمرین چگونگی پناهگیری صحیح، تخلیه امن اضطراری، اطفای حریق و امداد و نجات از اهداف برگزاری این مانور ها در مدارس است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه این مانورها با همکاری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه و آموزش و پروش ناحیه ۲ شهرری برگزار شد، خاطرنشان کرد: به منظور آشنائی دانش آموزان با اصول اطفاء حریق، آموزش تئوری و عملی چگونگی استفاده از کپسول های اطفاء حریق انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.