اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

۸۳۰ واحد متخلف مواد غذایی و اماکن عمومی در شهریار پلمب شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار گفت: ۱۷۰۵ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۸۳۰ واحد صنفی و مراکز مختلف پلمب و ۱۱ هزار و ۲۸۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و معدوم شده است.

۸۳۰ واحد متخلف مواد غذایی و اماکن عمومی در شهریار پلمب شد

به گزارش شجرنیوز از شهریار، محمدهادی ناصح صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 499 تخت بیمارستانی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: 26 درمانگاه، 3 بیمارستان غیردولتی و 59 مرکز درمان سوءمصرف مواد در شهریار فعال است و با وجود 1600 تخت بیمارستانی شهرستان شهریار به استاندارد تخت بیمارستانی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه درمانی شهرستان شهریار به‌ازای هر یک‌ هزار نفر نیم درصد است افزود: بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) در بهار سال 1402 به بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار با اشاره به وجود 16 پایگاه اورژانس گفت: مرکز درمان و پیشگیری از هاری شهرستان به‌صورت 24 ساعته رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

ناصح به فعالیت 19 خانه پایگاه و خانه سلامت در شهریار اشاره کرد و ابراز داشت: دو پایگاه سلامت در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد تا رشد سرانه‌ها را در حوزه سلامت شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بسته‌های خدمتی رایگان در پایگاه‌های بهداشتی به مردم ارائه می‌شود تصریح کرد: 380 عطاری و 160 داروخانه توسط بازرسین شبکه بهداشت و درمان پایش و رصد می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار با بیان اینکه بیش 143 هزار نفر از مردم شهریار از خدمات دولتی دندان‌پزشکی بهره‌مند شدند گفت: بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در یک سال گذشته به مردم تزریق شده است.

ناصح به غربالگری 20 هزار نفر در رابطه با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در کم کاری تیرویید نوزادان، 12 هزار نوزاد خدمات درمانی و غربالگری دریافت کردند.

وی به انجام 60 هزار مأموریت توسط اورژانس شهریار اشاره و اضافه کرد: 24 هزار نفر توسط اورژانس به بیمارستان‌ها اعزام و 12 نوزاد به‌دلیل دیرکرد در زایمان در آمبولانس‌ها به دنیا آمدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار با بیان اینکه بیش از 40 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و بین راهی انجام شده است تصریح کرد: 1705 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و 830 واحد صنفی و مراکز مختلف پلمب و 11 هزار و 286 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و معدوم شده است.

ناصح به پایش 8200 واحد صنایع و کارگاه‌ها و 898 داروخانه‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: 1600 شکایت مردمی در حوزه‌های مختلف در شبکه بهداشت و درمان رسیدگی شده است.

وی با تأکید بر کنترل و بررسی سلامت اتباع خارجی در شهرستان شهریار به‌ لحاظ جمعیت بالا گفت: تکمیل واکسیناسیون اتباع در دستور کار قرار گرفته است که در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار به کارشکنی شهرداری شهریار در صدور عدم خلاف و پایان کار بیمارستان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: مکاتبات متعددی با شهرداری شهریار در این رابطه انجام و تمامی درخواست شهرداری و ارائه نقشه انجام شده که در صدور عدم خلاف در مجموعه شهرداری مسکوت مانده است.

ناصح با بیان اینکه الصاق دستگاه کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی طبق قانون الزامی است، عنوان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مطب‌ها را در فرار مالیاتی پزشکان را به شبکه بهداشت ارائه و پیگیری در این حوزه انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار در پایان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 876 نمونه برداری از آب و مواد غذایی انجام شده است تا مسائل بهداشتی و سلامت در جامعه پیگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.