اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

27 واحد املاک غیرمجاز و متخلف در پرند پلمب شدند

رباط کریم- رئیس اداره تعزیرات شهرستان رباط‌کریم گفت: در بازرسی‌های که روز گذشته در شهر پرند داشتیم، ۱۰ واحد صنفی که از قبل در لیست پلمپ اماکن بودند پلمپ شدند، ۱۰ واحد صنفی هم بدلیل عدم نصب نرخ‌نامه و ارائه ندادن حق کمیسیون و ۲ واحد صنفی نیز بدلیل کمیسیون مازاد و گرانفروشی از طرف تعزیرات و ۵ واحد صنفی غیرمجاز دیگر پلمپ شدند.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، امیر عباس مهاجرانی، رئیس اداره تعزیرات شهرستان رباط‌کریم، در خصوص بازرسی از بنگاه‌های املاک شهر پرند اظهار کرد: روز گذشته گشت مشترکی با حضور بازرس ویژه رئیس جمهور و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهادها و ادارات مسئوول شهرستان رباط‌کریم برای بازرسی از بنگاه‌های املاک شهر جدید پرند انجام شد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود آماری را در خصوص املاک موجود در شهر جدید پرند ارائه کرد و گفت: در شهر جدید پرند ۱۵٣٠ واحد املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۰ واحد پروانه کسب دارند، ۳۳۰ واحد بدون مجوز و پروانه کسب هستند و ۱۰۰ واحد هم در حال طی مراحل دریافت مجوز هستند و ۳۰ واحد هنوز هیچ اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده‌اند.

رئیس اداره تعزیرات شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: در بازرسی‌های که روز گذشته در شهر پرند داشتیم، ۱۰ واحد صنفی که از قبل در لیست پلمپ اماکن بودند پلمپ شدند، ۱۰ واحد صنفی هم بدلیل عدم نصب نرخ‌نامه و ارائه ندادن حق کمیسیون و ۲ واحد صنفی نیز بدلیل کمیسیون مازاد و گرانفروشی از طرف تعزیرات و ۵ واحد صنفی غیرمجاز دیگر پلمپ شدند، در همین راستا ۵ واحد صنفی هم اخطار بازرسی از اتاق اصناف دریافت کردند.

مهاجرانی در خصوص دیگر تخلفات مطرح شده در بازرسی‌ها گفت: مواردی بود که کل زونکن معاملات موجود در یک بنگاه را بررسی کردیم و متوجه شدیم بیش از ۹۰ درصد معاملات توسط یک نفر انجام شده بود، به همین‌خاطر زونکن‌ها را ضبط کرده و برای بررسی با هماهنگی فرماندهی اطلاعات ناجا موضوع را بررسی و رصد خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در بررسی‌های به عمل آمده به موارد متعددی از پول‌شویی و پول‌های خارجی برخوردیم که این‌ها باعث به هم خوردن تعادل بازار املاک می‌شد.

رئیس اداره تعزیرات شهرستان رباط‌کریم این دست بازرسی‌ها و جدیت دولت در سامان دادن به وضعیت بازار مسکن را کار خوبی اعلام کرد و گفت: روز گذشته روز اول این نظارت در شهر پرند بود و روزهای بعد هم ادامه خواهد داشت و امیدواریم این نظارت‌ها در سطح کل کشور به انجام برسد که اگر این اقدامات و نظارت‌ها مستمر باشد، قطعا در کاهش قیمت مسکن و اجاره موثر خواهد بود.

مهاجرانی در پایان ضمن توصیه و هشدار به بنگاه‌های املاک گفت: با توجه به وجود درگاه ملی برای صدور مجوزها، بنگاه‌های املاک حتما پروانه کسب را دریافت کنند، تکن را داشته باشند تا بدون کد رهگیری نباشند و دچار مشکل نشوند و در ضمن از کمک کردن به دلالانی که با خرید و فروش خانه می‌خواهند با سرمایه خود قیمت مسکن را بالا ببرند، خودداری کنند.

به گزارش شجرنیوز، بازرسان سازمان تعزیرات روز گذشته با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و مسؤولان شهرستان رباط‌کریم طی حضور میدانی در شهر جدید پرند، با مشاوران املاک غیرمجاز و متخلف این شهر برخورد کردند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.