شهر اسلامشهراخباراخبار شهرستان اسلامشهرخبر مهمدر استان

حفاری تونل مترو اسلامشهر به پایان رسید

اسلامشهر- صبح امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و مسئولان کشوری و استانی حفاری مکانیزه تونل مترو اسلامشهر به یان رسید.

به گزارش شجرنیوز، مترو اسلامشهر به طول ۱۰/۵ کیلومتر از ایستگاه آزادگان در امتداد خط سه مترو تهران آغاز و تا ایستگاه میدان نماز اسلامشهر ادامه یافته است و حفاری این تونل امروز توسط فرزند شهید مدافع حرم شهید محمودرضا بیضایی به صورت نمادین به پایان رسید.

حفاری مکانیزه تونل متروی اسلامشهر که سال ۱۳۹۸ و در سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله آغاز شده بود به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده و دستگاه حفار(TBM) از میدان ‌نماز محل احداث ایستگاه مترو عبور کرد.

حفاری تونل مترو اسلامشهر به پایان رسید

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، با وجود اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خط مترو و ایستگاه میدان نماز اسلامشهر هزینه شده‌است، این طرح خوشبختانه هیچ‌گونه بدهی مالی به مشاور یا پیمانکار ندارد.

میرمحمد غراوی اظهار داشت: این طرح یکی از پروژه‌های فاخر و ارزشمند حمل و نقل شهری به شمار می‌رود که خوشبختانه با استفاده از فناوریهای نوین در طراحی، محاسبه و اجرا، استفاده از روش BIM این سازه طراحی شده است.

وی تاکید کرد: بعد از تکمیل خط مترو، ریل گذاری و تکمیل ایستگاه، به دنبال تکمیل تاسیسات به خصوص سیگنالینگ و افزودن ناوگان به این خط باشیم تا شهروندان به راحتی به ایستگاه آزادگان دسترسی پیدا کنند.

به گفته شهردار اسلامشهر، مترو این شهر در امتداد خط سه متروی تهران کشیده شده و به صورت یکپارچه بعد از بهره برداری به مردم اسلامشهر و جنوب غرب تهران خدمت رسانی خواهد کرد؛ این پروژه از دی ماه ۹۸ شروع شده است و پس از سه سال طبق زمان بندی در فاز اول به طول ۱۰ و نیم کیلومتر به بهره برداری می رسد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.