اقتصاد ایراناخباراقتصاد

در چه مواردی تامین اجتماعی تمام هزینه‌های درمان کرونا و تست PCR را پرداخت می‌کند؟

غفاری درباره نحوه پرداخت هزینه‌های درمان بیماری کرونا توسط تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شجرنیوز؛ شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اظهار کرد: در شرایط عادی اگر درمان افراد بیمه شده‌ سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی این سازمان صورت بگیرد صرف نظر از اینکه فرد کرونا دارد یا خیر، صد در صد رایگان است.

درصورتی که طرف قرارداد مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی باشد و نیز درمان به صورت سرپایی انجام شود، ۷۰ درصد هزینه درمان به عهده سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و ۳۰ درصد باقی مانده با فرد بیمه شده است.

وی افزود: در شرایط عادی اگر درمان در قالب بستری باشد، ۱۰ درصد را بیمه شده پرداخت می‌کند، اما برای بیماری کرونا از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیریت ارشد تصمیمی گرفته شده که تا اطلاع ثانوی درمان در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در صورت بستری در بیمارستان و یا دارا بودن پرونده بستری موقت دیگر نیاز به پرداخت فرانشیز 10 درصد (حق بیمه هر فرد)  وجود نخواهد داشت.

غفاری یادآور شد:درمان بیماری کرونا در تمام مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی رایگان است اما  درمان رایگان شامل بخش خصوصی نخواهد شد، همچنین تمام هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و بیمار نیاز به پرداخت هزینه نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه تست PCR در همه‌ی مراکز کشور رایگان نیست، افزود:طبق ابلاغ مصوبه اخیر شورای عالی بیمه باید تست PCR با دو شرط تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد، این دو شرط هم شامل مراکزی است که از طریق وزارت بهداشت معرفی خواهد شد و نیز بر اساس ضوابطی که دبیر خانه‌ی شورای عالی بیمه ابلاغ می‌کند انجام تست PCR در آن‌ها رایگان خواهد بود.

غفاری گفت: این ضوابط در حال حاضر به تامین اجتماعی اعلام نشده است مبنی بر اینکه هر فرد چند بار می‌تواند تست PCR  انجام دهد، در صورت ابلاغ دبیر خانه از تاریخی که مقرر شده این تست در پوشش بیمه‌ها قرار خواهد گرفت، همچنین این دستور العمل به وجود آمده، اما هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات و تصمیم‌های موثر سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه گر در تسهیل مشکلات به وجود آمده از طریق بیماری کرونا این است که تمام دارو‌هایی که وزارت بهداشت در لیست درمانی خود آورده و به دبیر خانه‌ی شورای عالی بیمه ابلاغ شده تحت پوشش قرار داده است، همچنین از هر نوع اقدامی که می‌تواند دغدغه‌ی مردم را در خصوص دارو، درمان و تشخیص این بیماری کم کند دریغ نکرده اند.

غفاری تاکید کرد: امیدواریم دغدغه‌ مالی مردم در خصوص مواجه با بیماری کرونا کم‌تر شود تا دسترسی راحت تری به خدمات داشته باشند و درمان بهتری را در صورت ابتلا به این ویروس تجربه کنند و جامعه آسیب کمتری از ویروس کرونا را ببیند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

 

تامین اجتماعی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. بعيد به نظر ميرسه بتونن همچنين كاري انجام بدن من خودم كارمند سازمانم هربنه اين كار سرسام آوره و از عهده سازمان با اين همه مخارج و بدهي خارجه واقعا

    1. اگه از عهده سازمان خارج هستش از عهده مردم با اين همه گروني بر مياد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. من چيگاركنم آقا من فقط نظرمو گفتم منم ميدونم مردم وضعشون خوب نيست منم جزو مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.