انتخاباتاخبارخبر مهمسیاست

در حوزه انتخابیه مشق چه می‌گذرد؟ بازنشسته‌ها و تکراری‌ها به دنبال صندلی سبز | شاید ظهور یک پدیده انتخاباتی!؟

بسیاری بر این باورند مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس (مشق) در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کار بسیار دشواری در پیش دارند. چرا که بسیاری از افراد حاضر به عنوان کاندیدا از نگاه کارشناسان گزینه های مناسبی برای صندلی سبز مجلس نیستند و چنگی به دل نمی زنند.

حامد کریمی- مدیرمسئول پایگاه خبری شجرنیوز: همانطور که در یادداشت قبل گفته شد حوزه انتخابیه ملارد، شهریار و قدس یکی از حوزه های خاص استان تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی به شمار می رود و دلایل آن را نیز برشمردیم. در این مطلب قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که این حوزه خاص قطعا باید نماینده ای خاص نیز داشته باشد.

با نگاه به لیست بلند بالای ثبت نام کنندگان برای انتخابات در حوزه مشق، اهل فن در می یابند که کار مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس (مشق) در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کار بسیار دشواری است. چرا که بسیاری از افراد حاضر به عنوان کاندیدا از نگاه کارشناسان گزینه های مناسبی برای صندلی سبز مجلس نیستند و چنگی به دل نمی زنند.

در حوزه انتخابیه مشق چه می‌گذرد؟ بازنشسته‌ها و تکراری‌ها به دنبال صندلی سبز | شاید ظهور یک پدیده انتخاباتی!؟

با بررسی این فهرست طولانی از اعلام آمادگی کنندگان برای کاندیداتوری شاید تعداد کم تر از انگشتان دو دست را می توان یافت که به نوعی به واسطه شغل، مسئولیت و سایر عوامل در میان مردم شناخته شده باشند که اغلب آنها نیز باید در مرحله اول منتظر تایید نهایی خود از سوی شورای نگهبان باشند.

دلیل این مساله نیز این است که اغلب این افراد یا تایید هیئت اجرایی را با تبصره و تک ماده گذرانده‌اند یا در ادوار گذشته از سوی شورای نگهبان تایید نشده و یا در دقایق و لحظات آخر توانسته اند از سد مستحکم شورای نگهبان عبور کنند. پس احتمال آن می رود که این تعداد به کمتر از انگشتان یک دست نیز برسد.

در حوزه انتخابیه مشق چه می‌گذرد؟ بازنشسته‌ها و تکراری‌ها به دنبال صندلی سبز | شاید ظهور یک پدیده انتخاباتی!؟

عمده تحلیل و پیش بینی ها در حوزه انتخابیه مشق برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس دو وجه دارد: به عقده بسیاری از تحلیل گران سیاسی حسین حقوردی به عنوان نماینده مستقر دیگر شانسی برای پیروزی در این دوره ندارد چرا که از سویی وی بسیاری از حامیان اصلی خود که عامل پیروزی در انتخابات دوره قبل بودند را از دست داده است و دیگر از او حمایت نمی کنند و از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی های مختلف میزان عدم رضایت مردم از عملکرد نماینده فعلی درصد بالایی را نشان می دهد.

وجه دوم پیش بینی ها برخاسته از آگاهی و بینش سیاسی مردم در حوزه مشق برای انتخاب یک نماینده بانفوذ و قدرتمند است که می تواند منجر به بروز و ظهور چهره جدیدی در منطقه به عنوان نماینده مجلس شود که می توان به وی عنوان پدیده انتخابات حوزه مشق را اطلاق نمود.

این وجه از پیش بینی ها بسیار با ذائقه اجتماع سازگار است، چرا که مردم شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس از چهره ها و اسامی تکراری خسته و دلزده شده و از ضعف مدیران در حل مسائل‌شان به ستوه آمده‌اند و می‌دانند که تکرار نماینده ضعیف درپی دارنده بحران های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و… است.

برهمین اساس به دنبال یک اتفاق جدید و یک جریان هوای تازه در اتمسفر سیاسی و اجتماعی مشق هستند.

اگر با این رویکرد کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس را بررسی کنیم به چهره های معدودی برخواهیم خورد که در حال حاضر، در سطح اول مدیریت کشور دارای مسئولیت بوده و فعالیت می نمایند.

البته هنوز از وعده ها، برنامه ها و اهداف آنها برای حضور در انتخابات مطلع نیستیم تا ببینیم که آیا می توانند همان پدیده انتخابات مورد نظر مردم در حوزه مشق باشند؟

به نظر شما چه کسی پدیده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملارد، شهریار و قدس خواهد بود؟

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من فرزند شهید شیمیایی هستم و دروغ نیاموختم ، من همه امور را یکطور دیگر میبینم ، تحلیل من دیدگاه من و افکار من بسیار متفاوت است ، شماها نگاه می‌کنید اما من میبینم .

  2. فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه . بار خدا زمین نمی‌ماند ، بلطف خدا و وجود رهبر معظم جهان اسلام امام خامنه‌ای و مجاهدان سپاه پاسداران و سربازان گمنام هیچ نقطه ای برای ورود دشمنان خالی نمی‌ماند و جوانمردان ایران مقابل تجاوزگران ایستاده و امنیت و حفظ و حراست برقرار است . جانم فدای امام خامنه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.