اخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استانصباشهر

امام جمعه صباشهر: نمازجمعه باید به دنبال اجرای احکام الهی در جامعه باشد

شهریار- حجت الاسلام والمسلمین بجانی امام جمعه صباشهر یکی از کارکردهای نمازجمعه را تحقق بخشیدن به آرزوی بشریت یعنی ساختن مدینه فاضله با دعوت به کارهای خیر و انزجار دادن از کارهای زشت دانست.

به گزارش شجرنیوز از صباشهر، حجت الاسلام والمسلمین بجانی در خطبه‌های این هفته گفت: یکی از کارکردهای نماز جمعه تحقق بخشیدن به آرزوی بشریت یعنی ساختن مدینه فاضله با دعوت به کارهای خیر و انزجار دادن از کارهای زشت است.

متاسفانه امروزه جامعه بشری به جایی رسیده که قدرت‌های زورگوی عالم پیش چشم مردم معروف را منکر و منکر را معروف می‌کنند، ظالم را به ظلم کردن تشویق کرده و آن را حق او می‌دانند؛ این همان جاهلیت مدرن هست. چرا که اگر بشریت به اوج علم و پیشرفت مادی برسد، اما بنای زندگیش زورگویی و ظلم باشد، قدرت‌های قوی ضعفا را پایمال کنند و نور معرفت و انسانیت نباشد؛ آن جامعه، جامعه جاهلی است.

در جامعه کنونی مادیات در زندگی‌ها رواج پیدا کرده و معنویات دور رانده شده است، ظلم‌ها بیشتر شده و تجملات به محیط‌های مذهبی کشیده شده اند، که این امر به ضرر دین هست.

امام جمعه صباشهر: نمازجمعه باید به دنبال اجرای احکام الهی در جامعه باشد

وی در ادامه بیان کرد: نماز جمعه باید به دنبال اجرائی شدن احکام الهی در جامعه باشد، اگر اجرای احکام الهی و قانون برای طبقه ضعیف باشد ولی برای طبقه قوی جامعه اجرایی نشود باز در جاهلیت هستیم؛ در زمان پیامبر اسلام- صلی الله علیه و آله و سلم- زنی از اشراف زادگان دزدی کرد، حضرت دستور داد دست او را قطع کنند. برخی گفتند: یا رسول الله ! این زن اشراف‌ زاده است و اجرای حکم وی تبعات دارد و به صلاح نیست؛ حضرت در جواب فرمودند: پیشینیان شما همین کار را کردند، هلاک شدند؛ اگر شما هم همین کار را بکنید، هلاک می‌شوید.

حجت الاسلام والمسلمین بجانی در پایان گفت: انتظاری که نمازگزاران از مسئولین محترم شهری و شهرستانی دارند، این است که در هر رتبه‌ای که هستند با فساد مبارزه صحیح و بی‌امان داشته باشند؛ اگر این مبارزه در اولویت کاری باشد شاهد بهبود وضعیت می‌شویم؛ وضعیت فعلی صباشهر در اثر بی‌قانونی‌ها و فسادها و ساخت سازی‌های غیر اصولی و غیر قانونی و در اثر عدم توجه مسئولین قبلی بسیار آشفته است که نیاز به همت، اراده و وحدت مسئولین امر، بخصوص مسئولین شهری دارد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: دفتر امام جمعه صباشهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.