صباشهراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

اولین همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در صباشهر با استقبال ویژه دانش آموزان برگزار شد

شهریار- در راستای آگاهی بخشی و کمک به دانش آموزان پایه نهم در انتخاب رشته تحصیلی مناسب، همایشی با عنوان "هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم" با حضور مسئولین، مشاوران تحصیلی و دانش آموزان صباشهر در فرهنگسرای بصیرت شهرک مصطفی خمینی صباشهر برگزار شد.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، در این همایش که در روز پنجشنبه 24 خرداد ماه با همکاری موسسه فرهنگی هنری پیشگامان اندیشه و زندگی و مجموعه مدیریت شهری صباشهر برگزار شد، به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی مناسب در دوره متوسطه اول و دوم و تاثیر آن بر آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان پرداخته شد. همچنین، دانش آموزان با انواع رشته های تحصیلی در دوره متوسطه دوم، بازار کار و شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه ها آشنا شدند.

اولین همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در صباشهر با استقبال ویژه دانش آموزان برگزار شد

سیداحمد سیدیان روانشناس بالینی به عنوان اولین سخنران این همایش، با اشاره به نقش هدایت تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان، انتخاب رشته تحصیلی را یکی از مهم ترین تصمیماتی خواند که دانش آموزان در دوران تحصیلی خود می گیرند. این انتخاب مسیر آینده تحصیلی و شغلی آنها را مشخص می کند و از این رو، بسیار حائز اهمیت است.

این روانشناس بالینی در ادامه گفت: دانش آموزان پایه نهم در آستانه ورود به دوره متوسطه دوم هستند و باید از بین رشته های مختلف تحصیلی یکی را انتخاب کنند. این انتخاب می تواند چالش برانگیز باشد، چرا که دانش آموزان در این سن شناخت کاملی از علایق و استعدادهای خود ندارند و ممکن است در انتخاب رشته دچار تردید شوند. در اینجا است که نقش هدایت تحصیلی پررنگ می شود. هدایت تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند تا با شناخت علایق، استعدادها و توانایی های خود، رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنند.

اولین همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در صباشهر با استقبال ویژه دانش آموزان برگزار شد

مهدی قدرتی روانشناس و مشاور تحصیلی و توسعه فردی نیز به عنوان دومین سخنران این همایش به عوامل تاثیر گذار درونی و محیطی در انتخاب رشته پرداخت و گفت: مسئله انتخاب رشته مسئله مهمی است که باید به عواملی که روی آن تاثیر می گذارد توجه شود.از جمله معیار ها و ملاک های روانشناختی موثر در انتخاب رشته عوامل فردی و عوامل محیطی است هرکدام از این ها به بخش های گوناگونی تقسیم می شوند.

این مشاور تحصیلی هدایت تحصیلی را فرآیندی دانست که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با شناخت خود، علایق، استعدادها، توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی‌شان، رشته تحصیلی و شغلی مناسب خود را انتخاب کنند. وی در ادامه افزود: این انتخاب درست، نقش مهمی در موفقیت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان دارد و می‌تواند زندگی آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

اولین همایش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در صباشهر با استقبال ویژه دانش آموزان برگزار شد

شایان ذکر است انتخاب رشته، تصمیمی برای آینده انتخاب رشته تحصیلی تصمیمی مهم و سرنوشت ساز است که باید با دقت و وسواس زیاد گرفته شود. دانش آموزان باید در انتخاب رشته به علایق، استعدادها، توانایی ها و شرایط خود توجه کنند و با مشورت با والدین، معلمان و مشاوران تحصیلی، بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند. همایش “هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم” گامی مهم در جهت آگاهی بخشی و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی مناسب بود. امیدواریم با برگزاری چنین برنامه هایی، بویژه در مناطق کم برخوردار شاهد انتخاب های درست و آگاهانه ای از سوی دانش آموزان باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی خود یکی از حامیان برگزاری این همایش بود و آمادگی خود را به منظور همکاری های بیشتر در تمامی شهرهای استان تهران برای حمایت از برگزاری رویدادهای این چنینی اعلام می نماید.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

خبرنگار: فاطمه رفیعی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.