شهر وحیدیهاخباراخبار شهرستان شهریاردر استان

برگزاری کارگاه آموزشی باموضوع حفظ محیط زیست در موسسه مهرآفرینان وحیدیه

شهریار- به مناسبت هفته جهانی محیط زیست کارگاهی آموزشی توسط کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان شهریار در مؤسسه مهرآفرینان راهیان سلامت شهر وحیدیه برگزار شد.

معصومه مجاهدطلب- به گزارش شجرنیوز از شهریار شنبه نوزدهم خرداد‌ماه، کارگاه آموزشی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست ویژه رابطین شهر وحیدیه با مشارکت موسسه مهرآفرینان و اداره محیط زیست ، خدمات شهر و روابط عمومی شورا و شهرداری با محوریت مدیریت پسماند ،بازیافت و دفن زباله در مجموعه فرهنگسرای کوثر، برای جمعی از بانوان حاضر در مؤسسه مهرآفرینان وحیدیه به صورت رایگان برگزار گردید.

در سالروز پیوند آسمانی حضرت امیرالمومنین (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) زرین‌قلم مدیر و مؤسس مؤسسه مهرآفرینان برای بانوان حاضر در جلسه در مورد ازدواج موفق صحبت کرد.

در ادامه گراوند کارشناس اداره محیط زیست شهرستان شهریار به مناسبت هفته جهانی محیط زیست بیان کرد: با دیدن صحنه‌هایی که موجب آسیب به محیط زیست می‌شود؛ می‌توانید به صورت حضوری به اداره محیط زیست آمده و شکایت خود را کتبی اعلام کرده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ نسبت به شکایت خود اقدام کنید تا عوامل این اداره سریعا برای رفع مشکل و حفظ محیط زیست وارد عمل شوند.

گراوند در تشریح صحبت‌های خود عنوان کرد: تفکیک زباله‌های خشک و تر یک فعالیت بسیار ساده است که با انجام و حتی آموزش آن به کودکان می‌توان به حفظ محیط زیست سالم کمک کرد.

در ادامه عزتی کارشناسی دیگر به بانوان حاضر در این جلسه گفت: رها کردن پلاستیک در طبیعت و تولید زباله‌های پلاستیکی یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها به محیط زیست است؛ سعی کنیم تا خیلی کمتر از کیسه‌های نایلونی استفاده کنیم چون میزان ماندگاری آن در طبیعت بسیار بالاست.

عزتی اذعان کرد: باید حواسمان به میزان مصرف و مدیریت استفاده از انرژی و منابع طبیعی که در مورد سرمایش و گرمایش خانه‌ها می‌باشد باشیم چون تأثیر به‌سزایی در حفظ محیط زیست ما دارد.

موسسه مهرآفرینان وحیدیه

گراوند کارشناس اداره محیط زیست شهرستان شهریار در مصاحبه با شجرنیوز گفت: از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته جهانی محیط زیست است. هدف از نامگذاری این هفته تلنگری است برای تمام دوستداران و فعالان محیط زیست، همچنین نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی بین تک‌تک شهروندان تا فعالیت‌های دوستانه آن‌ها نسبت به محیط زیست افزایش پیدا کرده و عمل به این امر مهم در این هفته کمی پررنگ‌تر شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.