اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

تولید ۱۷ هزار تن غلات در غرب استان تهران

سه شهرستان‌ غرب استان تهران با تولید حدود ۱۷ هزار تن گندم و جو در تولید غلات استان تهران نقش مهمی دارد اما آبیاری کشت غلات در برخی مناطق به‌صورت سنتی انجام می‌شود.

به گزارش شجرنیوز، کشت و برداشت غلات و تأمین زنجیره غذایی در کشور یکی از مهمترین اولویت‌های کشاورزی است که کشاورزان سه شهرستان بهارستان، رباط‌کریم و شهریار به کشت و برداشت غلات مشغول بوده و محصولات سالمی را به جامعه عرضه می‌کنند.

کشت 11 هزار و 750 تن گندم و 5218 تن جو در شهرستان‌های غرب استان تهران انجام شده که بخشی از این محصولات برداشت و برای استفاده در استان تهران قابل عرضه خواهد بود.

کشت گندم در 250هکتار از اراضی کشاورزی بهارستان

مهدی فرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به کشت قراردادی غلات در بهارستان اظهار داشت: 250 هکتار از اراضی کشاورزی بهارستان به کشت گندم اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود 1250 تن گندم برداشت و تحویل سیلوها شود.

وی به کاشت 170 هکتار از اراضی کشاورزی بهارستان به جو اشاره کرد و افزود: 760 تن جو توسط کشاورزان برداشت و 10 هکتار کلزا زیر کشت رفته است که 25 تن از این محصول برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان تصریح کرد: شهرستان بهارستان حدود یک درصد از غلات استان تهران را تأمین می‌کند و به علت کمبود وسعت اراضی کشاورزی در بهارستان این آمار پایین است.

کشت 458تن جو دانه‌دار در شهریار

مجتبی مرادی به کشت 854 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار به گندم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 4 هزار 500 تن گندم در شهریار برداشت شود و تاکنون 1300 تن گندم در سال جاری برداشت و تحویل سیلوها شده است‌.

وی به کشت 567 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار به جو اشاره کرد و افزود: 458 تن جو دانه‌دار در شهریار کشت و 2 هزار و 290 تن برداشت و 190 هکتار از اراضی کشاورزی به جو علوفه‌ای اختصاص یافت که حدود 2 هزار و 600 تن جو علوفه‌ای برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهریار تصریح کرد: 95 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود که 220 تن کلزا از مزارع شهریار برداشت شود که تاکنون 37 تن از این دانه ارزشمند تحویل سیلوها شده است.

مرادی عنوان کرد: کشت مخلوط تریتیکاله و جو در 47 هکتار از اراضی کشاورزی شهریار انجام شده است و 36 تن محصول از این اراضی برداشت می‌شود.

آبیاری غلات در رباط‌کریم به‌صورت سنتی

علی عباسی به تأمین 3 درصد از غلات استان تهران در رباط‌کریم اشاره کرد و اظهار داشت: 1200 هکتار از اراضی شهرستان رباط‌کریم به کشت گندم در سال جاری تخصیص یافت که 6 هزار تن گندم برداشت می‌شود.

وی به برداشت 4 هزار تن جو از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی رباط‌کریم اشاره کرد و افزود: 78 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است و 150 تن کلزا از مزارع رباط‌کریم برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رباط‌کریم در پایان خاطرنشان کرد: آبیاری کشت غلات در شهرستان رباط‌کریم به‌صورت سنتی انجام می‌شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.