اخباراخبار شهر تهرانخبر مهمدر استان

ثبت بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های قدس و بهارستان

تهران- مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: تراکم دانش آموزان در مدارس شهرستان‌های استان تهران امسال به واسطه خدمات نوسازی به ۳۲ نفر در کلاس رسید و بیشترین تراکم دانش آموزی در شهرستان قدس و بهارستان به ثبت رسیده است.

به گزارش شجرنیوز از تهران، مسعود بهرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در آغاز سال تحصیلی، با اشاره به افزایش جمعیت روز افزون دانش آموزی در شهرستان‌های استان تهران، گفت: روزانه جمعیت قابل توجهی به شهرستان پردیس اضافه می‌شود و در 14 فروردین سال گذشته، به دنبال افزایش ثبت نام‌ها 7 کلاس درس در پردیس اضافه شد.

وی افزود: تراکم دانش‌آموزی را امسال به صورت میانگین 32 نفر در هر کلاس است، اما با توجه به 50 مدرسه‌ای که امسال تحویل شده و مدارسی که در ماه‌های پیش رو تحویل آموزش و پرورش خواهد شد، تراکم دانش آموزشی هر کلاس به 30 نفر هم خواهد رسید.

مدیرکل شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: بیشترین تراکم دانش آموزی مربوط به شهرستان‌های غرب استان تهران از جمله بهارستان و قدس است و کمترین تراکم دانش آموزی با توجه به وجود روستاهای متعدد مربوط به فیروزکوه است.

بهرامی اضافه کرد: تاکنون 978 هزار و 694 دانش‌آموز در مدارس دولتی ثبت‌نام شدند و بیش از 100 هزار دانش‌آموز نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی و جذب مدرس مدارس غیردولتی بر عهده بخش خصوصی است و در مدارس دولتی نیز مشکلی از بابت ساماندهی نیروی انسانی نداریم، افزود: 5700 سهمیه استخدامی در سال گذشته داشتیم که جذب شدند لذا با این اقدام بی‌نظیر مشکلی در جذب مدرس نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ابراز داشت: تقویت و توانمند سازی سرمایه انسانی با توجه به اقتضائات روز در دستور کار قرار دارد که این مهم متوجه نیروهای جدید و پیشین می‌شود و همچنین توجه جدی به فناوری‌های نوین باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از امروز تمرکز در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر کیفیت خدمات است، ادامه داد: تمرکز بر کیفیت آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی آینده مورد پیگیری قرار می‌گیرد و در حال حاضر از نظر کمیت مشکلی وجود ندارد و دانش آموزان ساماندهی شده و معلمان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به تحویل 50 مدرسه جدید در 6 ماهه نخست 1403 در سطح شهرستان های استان تهران گفت:  اسفند سال 1400، سرانه دانش‌آموزی 3.8 مترمربع به‌ازای هر دانش‌آموز بود و اکنون به 5.16 مترمربع رسیده است و البته با میانگین کشور و استاندارد تعیین شده فاصله داریم اما همچنان امار قابل قبولی است.

بهرامی در پایان درباره ثبت‌نام 150 هزار دانش‌آموزان اتباع، خاطرنشان کرد: ثبت نام اتباع تاثیر به‌سزایی در افزایش تراکم دانش آموزی دارد.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.