اخباراخبار شهرستان بهارستاناخبار شهرگلستانخبر مهمدر استان

درخواست پروانه ساخت در شهرک امام حسین گلستان پذیرفته نشد

بهارستان- شهردار گلستان با اشاره به اینکه مشکل پروانه ساخت اراضی فاز 3 شهرک سبزدشت برطرف شده است در خصوص مشکل برخی خرده‌مالکان در شهرک امام حسین(ع) گفت: خواسته این افراد برای دریافت پروانه ساخت مورد پذیرش واقع نشده است.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، محمد میرزمانی، شهردار شهر گلستان در خصوص مشکل 20ساله موسوم به شهرک امام حسین(ع) اظهار کرد: این اراضی سابقاً طی توافق فی‌مابین شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و آقای ایرج تاجیک به‌عنوان متصرف بر مبنای قدرالسهم تعیینی اجرا و لحاظ شده است.
وی گفت: در آن برهه مدیران شهرداری کلیه قدرالسهم خدماتی و مسکونی خود از توافق فوق را طی توافق‌نامه به آقای تاجیک و ایشان نیز طی اسناد عادی و تفکیک غیرقانونی قدرالسهم موصوف را به اشخاص ثالث واگذار کرده است.
شهردار گلستان گفت: دراین‌ بین اراضی حاشیه رودخانه که در حریم واقع بود و دارای کاربری فضای سبز بوده نیز توسط فرد نامبرده به قطعات کمتر از حدنصاب تفکیک و توسط به‌صورت غیرقانونی به اشخاص غیر واگذار شده است.
میرزمانی ادامه داد: به‌واسطه اقدامات نظارتی و قضایی انجام شده و طرح دعاوی در محاکم کیفری نهایتاً به‌موجب رأی صادره از محاکم قضایی رأی بر احراز تبانی در انجام معاملات دولتی و تضییع حقوق بیت‌المال صادر و اعلام شد.
وی گفت: این اقدام در واقع خط بطلانی از حیث قانونی بر انجام معاملات فی‌مابین آقای تاجیک و افراد ثالث است و شهرداری می‌بایست نسبت به طرح دعوا در محاکم قضایی اقدام کند.
میرزمانی افزود: افراد ثالث خرده‌مالک طی سالیان متمادی با مراجعه به شعب دیوان عدالت اداری خواستار صدور حکم بر محکومیت شهرداری بخاطر صدور پروانه احداث بنا شده‌اند که به دلالت رأی صادره از دادگاه کیفری و اثبات تبانی در انجام معاملات دولتی خواسته ایشان مورد پذیرش قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینک افرادی که در این خصوص زمین خریداری کرده‌اند باید مشکل خود را از افرادی که به‌طور غیرقانونی به آن‌ها زمین واگذار کرده‌اند دریافت کنند، اضافه کرد: شهرداری می‌بایست برابر قوانین و آرا صادره از طریق محاکم قضایی نسبت به احقاق حقوق حقه بیت‌المال اقدام کند.
شهردار گلستان در خصوص اراضی موسوم به فاز سه شهرک سبزدشت نیز گفت: شهرداری مشکلات و معضلات اراضی فاز سه تعاونی مسکن را که بیش از یک دهه گریبان‌گیر شهروندان بود با همکاری شورای اسلامی شهر به سرانجام رسانده و این اشخاص می‌توانند با مراجعه به شهرداری برابر ضوابط و مقررات نسبت به اخذ پروانه احداث بنا اقدام کنند.

با ما در شبكه های اجتماعی همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.