اخبار شهرگلستاناخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

رقیه ابراهیمی نویسنده حوزه دفاع مقدس: “سرو قامتان سرخ گلستان” ادای دین به مادران شهدا بود

بهارستان- رقیه ابراهیمی نویسنده کتاب «سرو قامتان سرخ گلستان» در گفتگو با شجرنیوز گفت:این کتاب ادای دینی بود به مادران شهیدی که فرزندان خود را بدون هیچ چشم داشتی در راه وطن فدا نموده اند.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، طی روزهای اخیر مراسم رونمایی از آثار نویسندگان این شهرستان به مناسبت برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان تهران و ارسال آثار برگزیده به دبیرخانه این کنگره در مدرسه شهید آوینی شهرگلستان برگزار شد و در این آیین کتاب «سرو قامتان سرخ گلستان» نوشته رقیه ابراهیمی عضو شورای اسلامی شهرگلستان رونمایی شد به همین بهانه خبرنگار شجرنیوز طی مصاحبه ای اختصاصی از انگیزه این عضو شورا برای چاپ کتابی با موضوع شهدا پرسید. آنچه در ادامه می خوانید بخش هایی از این گفتگو می باشد.

خانم ابراهیمی چی شد که تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتید؟

دوست ندارم پاسخ کلیشه ای به این سوال بدم، اما در واقع خودم را مدیون شهدا و خانواده های ایشان می دانم و زمانی که به لطف مردم عضو شورای شهر شدم تصمیم گرفتم تا هر سال برای شهدای شهرمان یک کار اثرگذار انجام بدهم و در مسیر شناخت آنها و معرفی به جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نباشم. به همین منظور در سال اول شورا با کمک همکارانم در کمیسیون فرهنگی سعی کردیم تا مراسم ها و یادواره های شهدا پر رنگ تر و باشکوه تر از سنوات قبل برگزار شود.

در سال دوم که رئیس شورا بودم مجدد با همکاری کمیسیون فرهنگی شورا طرحی ارائه دادم جهت آشنایی بیشتر شهروندان با مفاخر شهر، بویژه شهدای والامقام شهرگلستان و بر این اساس شروع به شناسایی شهدا و خانواده های ایشان در محله های مختلف شهر نمودیم و در مرحله اول مشخصات و تصاویر بالغ بر 80 شهید بزرگوار جمع آوری شد. باتوجه به اینکه دسترسی به تصاویر با کیفیت از شهدا امکان پذیر نبود از یکی از طراحان به نام کشور دعوت به عمل آوردیم تا ضمن بازسازی عکس ها نسبت به طراحی تمثال شهدا از طریق تکنیک سیاه قلم اقدام نماید که در نتیجه پس از این کار توانستیم نمایشگاهی از این طرح ها با عنوان «سرو قامتان سرخ گلستان» برای اولین بار در شهرستان بهارستان برگزار نماییم.

 استقبال مردم، خانواده های شهدا و سایر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه چطور بود؟

خوشبختانه این نمایشگاه بازتاب بسیار خوبی داشت و مورد استقبال عموم واقع شد بطوری که قرار بود نمایشگاه به مدت 10 روز برگزار شود که در نهایت به دلیل استقبال شهروندان تا 20 روز ادامه داشت. هیئت های مذهبی مختلف در ایام برگزاری نمایشگاه برنامه های فرهنگی و مراسم های خود را در آن برگزار نمودند. ادارات مختلف اعم از آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی و حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از این نمایشگاه بازدید نموده و آن را یکی از موثرترین برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان معرفی نمودند. اما بیش از هرچیز برای من ورود خانواده ها و مادران شهدای عزیزمان بود که خاطر انگیز شد و اشک های شوق آنها از دیدن تمثال شهدا حال و هوای نمایشگاه را دگرگون ساخت.

پس میشه گفت درون مایه کتاب از این نمایشگاه شکل گرفت؟

دقیقا؛ در آغاز سال سوم شورا براساس عهدی که با شهدا داشتم و وعده ای که هر سال باید قدمی در راه شهدا برداشته شود تصمیم گرفتم تا اطلاعاتی که از شهدای شهر جمع آوری نموده بودم را تکمیل کرده و در قالب کتابی با همان عنوان نمایشگاه در اختیار شهروندان محترم قرار دهم.

در همین راستا با بیش از 30 خانواده معظم شهید در شهرگلستان دیدار کردم و از خاطرات و زندگی نامه شهدا اطلاعات خوبی را به دست آوردم که با دسته بندی این اطلاعات و منسجم نمودن آنها در نتیجه کتاب «سرو قامتان سرخ گلستان» پدید آمد که به نوعی می توانم بگویم ادای دینی بود به مادران شهیدی که فرزندان خود را بدون هیچ چشم داشتی در راه وطن فدا نموده اند.

یکی از مهمترین درس هایی که من در مسیر تهیه این اثر آموختم بزرگ منشی و برجستگی شخصیت خانواده های شهدا بویژه مادران آنها بود که در دیدارهایی که داشتیم اولین درخواستشان رسیدگی به امور و رفع مشکلات مردم بود و می خواستند تا مسئولین به طوری خدمت کنند که خون و جان فرزندانشان بیهوده از دست نرفته باشد.

از مراسم رونمایی کتاب برای مخاطبان بگویید:

از نکات جالب در مسیر چاپ این کتاب این بود که به دفعات برای برگزاری مراسم رونمایی برنامه ریزی کردیم و هر بار به دلایل مختلفی امکان پذیر نشد تا اینکه یک روز از سوی بنیاد شهید شهرستان تماس گرفته شد مبنی بر حضور در مراسمی که به منظور معرفی آثار نویسندگان شهرستان به دبیرخانه کنگره ملی 12 هزار شهید استان تهران قرار بود برگزار شود که به لطف خدا کتاب سرو قامتان سرخ گلستان نیز در این مراسم رونمایی و به خانواده های شهدای والامقام شهرگلستان تقدیم شد.

سخن پایانی؛

امیدوارم همیشه در مسیر شهدا باشیم و از خداوند می خواهم تا این توفیق را نصیبم کند که بتوانم هر سال با یک اقدام موثر قدمی در شناساندن ارزش های شهدا و مسیر شهادت به جامعه بردارم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

حامد کریمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.