اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

ساخت ۱۰ مدرسه در بهارستان با دستور ‌رئیس جمهور‌

بهارستان- فرماندار ‌بهارستان با اشاره به آغاز ساخت ۱۰ مدرسه با دستور رئیس‌جمهور گفت: ۵ مدرسه خیر‌ساز نیز در بهارستان ساخته شد اما همچنان در سرانه‌های آموزشی کمبودهای اساسی وجود دارد لذا برای ساخت مدرسه زمین رایگان به خیرین واگذار می‌شود.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، یکی از مهمترین مشکلات و معضلاتی که در این شهرستان وجود دارد، فقر سرانه‌های آموزشی است و این شهرستان با جمعیت علمی دانش آموزشی بسیار بالا از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌برد.

تبدیل نمازخانه‌ها، انباری‌ها و بخش‌هایی از حیاط مدارس بهارستان به کلاس درس نشان از کمبود سرانه‌های آموزشی در شهرستان بهارستان دارد که در هر کلاس درس بیش از 35 دانش آموز بر روی نیکمت‌ها می‌نشینند.

در همین رابطه در سفر رئیس‌جمهور به شهرستان بهارستان مشکلات آموزشی به‌قدری بارز بود که رئیس‌جمهور دستور ساخت 10 مدرسه را تا آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد تا بخشی از مشکلات در حوزه سرانه‌های آموزشی مرتفع شود.

در همین رابطه عبدالله نوحی فرماندار بهارستان، به تحصیل بیش از 120 هزار دانش آموز در بهارستان اشاره کرد و اظهار داشت: بهارستان از استانداردهای فضای آموزشی بسیار عقب است و مشکلات و کمبودهای زیادی در حوزه کلاس درس داریم.

وی به ساخت 10 مدرسه با دستور رئیس‌جمهور در بهارستان اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور در سفر خود به شهرستان بهارستان دستور ساخت 10 مدرسه را با قید فوریت صادر کرد که در حال حاضر قرارگاه خاتم انبیاء ساخت مدارس را آغاز کرده و امیدواریم این مدارس تا آغاز سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش شود.

فرماندار بهارستان تراکم جمعیتی دانش آموزان را در کلاس‌های درس را بیش از 35 نفر اعلام کرد و گفت: در بهارستان 128 باب مدرسه نمونه دولتی، هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وجود دارد که پاسخگوی جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان نیست.

نوحی با بیان اینکه 219‌ نوبت آموزشی در مدارس بهارستان دایر است تصریح کرد: 12 درصد دانش آموزان استان تهران در شهرستان بهارستان تحصیل می‌کنند که نیازمند امکانات بسیاری در حوزه آموزش هستیم.

فرماندار بهارستان در پایان به ساخت 5 مدرسه خیر ساز در بهارستان اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان بهارستان آمادگی دارد برای ساخت مدرسه زمین رایگان به خیرین واگذار کند و استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.