شهر شهریاراخباراخبار شهرستان شهریارخبر مهمدر استان

غربالگری شنوایی ۸ هزار کودک شهریاری

شهریار- رئیس بهزیستی شهریار گفت: هشت هزار غربالگری شنوایی برای نوزادان متولد شده در شهرستان شهریار انجام گرفته است.

به گزارش شجرنیوز از شهریار، ناصر نیک افشار ضمن تبریک این هفته به تمامی ناشنوایان شریف شهرستان به خبرنگاران اظهار داشت: در سازمان بهزیستی خدمات بسیار گسترده ای از لحظه تولد هر فردی ارائه می گردد ، که در حوزه غربالگری شنوایی بیش از هشت هزار نفر تا امروز برای نوزادان متولد شده انجام گرفته است .

رئیس بهزیستی شهرستان شهریار افزود:تاکنون ١٧ نفر ناشنوا شناسایی شده اند که بلافاصله به بخش درمان و توانبخشی ارجاع شده و خدماتی همچون اعطای سمعک و تربیت شنیداری و گفتاری درمانی در دوران کودکی به این عزیزان ارائه می گردد و در دوران بزرگسالی نیز خدمات گسترده ای از قبیل توانبخشی های گفتار درمانی و اشتغال را به این عزیزان می دهیم .

وی افزود: امروز به این بهانه میز خدمتی را برای ناشنوایان داشتیم که این عزیزان مراجعه و مشکلات خود را بیان نمودند که در ادامه بمناسبت روز جهانی ناشنوایان هدیه ای متقابلی به این عزیزان تقدیم و هر فردی نیز که به سمعک نیاز داشت دستگاه لازم طبق پروتکل ها ارایه شد و دو زوج که تقاضای سفر به مشهد مقدس داشتند را نیز برای اعزام به بارگاه حضرت موسی الرضا علیه السلام معرفی کردیم .

وی یادآور شد:در شهرستان شهریار١٣٠٠ پرونده مربوط به ناشنوایان داریم که در سال جاری ۵٢٠ میلیون تومان کمک هزینه خرید سمعک به ناشنوایان پرداخت شده و به ١١٣ نفر سمعک رایگان تقدیم شده است.

در راستای پاسخگویی به مطالبات ، نیازها و انتظارات ناشنوایان شهرستان میز خدمت ناشنوایان همزمان با روز جهانی ناشنوایان در بهزیستی شهریار برگزار شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.